"יצאתי מהמבחן בתחושות טובות. לא היו המון הפתעות, המבחן היה הוגן ומאתגר כיאה לחמש יחידות אבל לא משהו בלתי אפשרי. שמח שהתחשבו ומקווה שגם הציונים יהיו משביעי רצון", כך אמר ל"מעריב" תלמיד תיכון שיצא מבחינת הבגרות במתמטיקה עם חבריו שחושבים כמותו.
"ההתקדמות הטכנולוגית מחייבת תמורות בהוראת המתמטיקה"
"לצד ההתמודדות עם כאן ועכשיו, חשוב לזכור שהוראת המתמטיקה ניצבת בפני אתגרים ארוכי-טווח", מוסיף דביר. "מצד אחד, הוראה היא מקצוע שמרני שקשה למצוא בו חידושים מרעישים, מהפכות ותמורות דרמטיות. מצד שני, ההתקדמות הטכנולוגית מחייבת התאמות מהותיות. להערכתי, גם בחזית זו אנחנו מצליחים לקדם מומנטום של שינוי. לדוגמה, במוסדות החינוכיים שבהם אני עובד, המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט ותיכון הגימנסיה העברית הרצליה, אנחנו מקדמים מודל למידה חדשני הנקרא כיתה חושבת. המודל מייצר לתלמידים סביבת לימוד פעילה בכיתה, המעודדת חקר, שיח ופעלתנות תוססת הפורצים את המסגרת הקלסית של 35 תלמידים היושבים שעות ארוכות מול מורה-עומד-מלמד".