"מערכת החינוך הישראלית, שהוקמה כפלא עִם קום המדינה, מתקשה לתת מענה לאתגרי המאה ה-21 ולשינויים טכנולוגיים והחברתיים. המערכת הפכה למסורבלת, ריכוזית ונוקשה, מה שמוביל להעמקת הפערים, לפגיעה בלכידות החברתית ולשחיקה במעמד המורה ובאמון הציבור" אומר בנט, "לכן, וחינוך זה בדיוק המקרה שאי אפשר לתקן בלי אסטרטגיה נועזת. תיקונים קלים לא יספיקו - חייבים את האומץ והניסיון לסגור את הישן עם שכבות הבירוקרטיה, ולפתוח מחדש. לעשות עדכון גרסה".
על פי התכנית, כל תלמיד יקבל מורה AI אישי - כלי למידה מותאם אישית, שיזהה פערים, יתאים קצב, יתרגל, יסביר ויחזק. ה-AI לומד את הילד ומתאים את דרך הלימוד הפרטנית. המורים יהיו המנטורים - יעברו מהוראת ידע, לחינוך, העצמה, ערכים. ב"ביחד" מדגישים כי ה-AI לא יחליף את המורה. הוא ישחרר את המורה לעשות את מה שאף מכונה לא יכולה לעשות וזה לחנך: לראות את הילד, לתמוך בו רגשית וחברתית, לחנך לערכים, לבנות ביטחון עצמי. הם משוכנעים כי מדובר בכלי חיוני לצמצום מצוקת המורים, שיפור איכות ההוראה והחזרת המורה למקום המרכזי שמגיע לו במערכת החינוך.
עקרונות נוספים של בנט למהפך בחינוך - מבגרויות לבגרות - על פי התכנית, מרבית הבגרויות יסתיימו בכיתה י״א, ואילו שנת י״ב המבוזבזת לרוב, תוקדש לשנת מכינה או שנת שירות לכל שמיניסט במימון המדינה.
חינוך מגיל 0 ולא מגיל 3 - ישראל משקיעה 54% פחות בגיל הרך בהשוואה לממוצע ה-OECD ורק 25% מהפעוטות נמצאים במסגרת מפוקחת. ב"ביחד" אומרים כי משרד החינוך יקבע סטנדרטים ויפקח, והרשויות המקומיות ינהלו בשטח: "כל מסגרת עם מעל שבעה ילדים תיכנס לפיקוח. מפעיל פיראטי שיחזיק 'מחסן ילדים' בלי פיקוח - יקבל קנסות כבדים". תינתן שנת הסדרה כדי להעביר מעונות מהשוק האפור למסלול חוקי ומפוקח.
סבסוד המשרתים - מילואימניקים לוחמים פעילים יקבלו מעונות יום בחינם לילדיהם הפעוטים (הטבה של 3,750 ש"ח בחודש), מילואימניקים פעילים שאינם לוחמים - יקבלו סבסוד של 3,000 ש"ח בחודש וכלל הציבור המשרת - יקבלו 1,000 סבסוד ש"ח סבסוד בחודש.