ד"ר דינה ורדי, ראש תוכנית הלימודים לתואר שני בייעוץ חינוכי במכללה האקדמית רמת גן, לשעבר מנהלת ביה"ס ברושים (חינוך מיוחד), התייחסה לממצאי הסקר: "על מנת להפחית תופעות של אלימות, גישת בית הספר צריכה להדגיש את ההשתייכות למערכת הבית ספרית, לקיחת אחריות והעצמת תחושת השותפות בנעשה בבית הספר. מטרתם של אלה היא להגביר את ההזדהות של כל מרכיבי המערכת עם מטרות ביה"ס וערכיו החינוכיים והאזרחיים. חשוב ביותר שהן אנשי הצוות והן התלמידים יחושו בטוח ויידעו שיש להם מטרה משותפת ושכל אחד מהם משמעותי בבית הספר ובהשגת מטרותיו".