70% אמרו שלא הצליחו לייצר שעות עבודה מוגדרות ונותרו ללא זמן למשפחה. 96% מהן דיווחו כי התקשורת עם התלמידים וההורים היא רב-ערוצית ומתרחשת לאחר שעות הלימודים הרשמיות. מחצית מהמורות העידו על כשלים טכניים. 43% העידו שקהילת המורים מסייעת להם להתמודד עם האתגרים.
מי שערכה את המחקר היא פרופ' אינה בלאו, ראש המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה, וראש התוכנית לתואר שני בחינוך טכנולוגיות למידה, עם ד"ר יעל גרינשטיין ממכללת תלחי ומוריה ויסברג מהאוניברסיטה הפתוחה. המחקר נערך לקראת כנס צ'ייס ה-16, "האדם הלומד בעידן הדיגיטלי", שנערך באוניברסיטה הפתוחה ב-16.2.2021. הכנס ידגיש השנה חקר חדשנות וטכנולוגיות למידה והוראה מרחוק בהתמודדות עם משבר הקורונה.
פרופ' בלאו מספרת: "מורות נאלצו להתמודד גם עם האתגרים משפחתיים לצד האתגרים הפדגוגיים. מצאנו שזמן פנוי של המשתתפות נתפס כמשאב ציבורי העומד לרשות אחרים. מורות שהן אמהות העידו על טשטוש הגבול בין הבית לעבודה והתנהלות מול תלמידים והוריהם גם לאחר שעות הלימודים".