יותר ממיליון ישראלים השתתפו אתמול ביום המעשים הטובים המסורתי של עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון. אלפי פעילויות התנדבות נרשמו ביותר מ־300 רשויות ויישובים, ובהן לקחו חלק תלמידים, חיילים, סטודנטים, חניכי תנועות נוער וחברות עסקיות. בין השאר נערך בחופי הים אירוע ניקיון המוני שהוקדש לד"ר שמרית פרקול־פינקל ז"ל, הביולוגית הימית והיזמית שנהרגה בשבוע שעבר בתאונת הקורקינט החשמלי בתל אביב. היזם החברתי פיני לוי החליט לגייס קבוצה של חברים מעולם ההייטק כדי לסייע בניקיון הזפת מחופי הים, והקדיש את הפעילות לזכרה של פרקול־פינקל.

"ניקיון החופים יימשך עוד חודשים, והרשויות יצטרכו לתת לזה פתרונות טכנולוגיים. כי הנזק לא ייאמן והמצב בחלק מהחופים עדיין קשה", אמר אתמול לוי. "כשקיבלנו את הידיעה על התאונה הנוראית ולמדנו עד כמה כל העשייה של שמרית הייתה סביב הים, החלטנו להקדיש לזכרה את הפעילות. לא נעצור בכך ואנחנו מתכוונים להגיע לפחות עוד פעמיים לפעולות הניקיון בסיוע עמותת אקו־אושן, וגם להנציח את זכרה בפעילות עם ילדים בבתי הספר. זה המעט שאנחנו יכולים לעשות".

נקיון חופים - יום המעשים הטובים (צילום: אור מנור)
נקיון חופים - יום המעשים הטובים (צילום: אור מנור)


בנות השירות הלאומי של עמותת נותנים תקווה יזמו הפקה של ממש כדי לשמח את הילדים המאושפזים בבית החולים ספרא בתל השומר ואת בני משפחותיהם, עם גלידות ומוזיקה בחסות אלקטרה מוצרי צריכה. האירוע, שנערך תחת מגבלות הקורונה ותוך הקפדה על ריחוק ועטיית מסיכות, נחל הצלחה והילדים זכו לכמה רגעים של הפוגה ושמחה. מאות מעובדי סלקום התנדבו ברחבי הארץ בשיתוף עם עמותת רוח טובה. בין שלל הפעילויות הם הספיקו להתנדב בצער בעלי חיים בתל אביב, וארזו מוצרי מזון לחג לנזקקים בשיתוף לקט ישראל.

יום המעשים הטובים התקיים השנה בסימן המעבר מ"שיימינג" ל־FAMING. אתגר ה־FAMING# החל ברשתות החברתיות והצטרפו אליו כבר עשרות רשויות, חברות וידוענים שמזמינים את הציבור לתת במה לדברים הטובים, לפרגן לאחר, להאיר את הטוב ויחד לשנות את השיח - ברשתות ובכלל.