כ-20 פגרים של חיות בר, בינהם תנים, שועל ועוף דורס נדיר מסוג עיטם לבן זנב הנמצא בסכנת הכחדה, נמצאו הבוקר (שלישי) באזור קדיתא שבגליל העליון על ידי פקחי רשות הטבע והגנים שחושדים כי מדובר בהרעלה מכוונת ונרחבת באמצעות  חומרי הדברה שנאסר בהם שימוש שלא לייעודם. בנוסף לכך ובמסגרת פעילות האכיפה, חקלאי מקומי עוכב לחקירה. 

ברשות הטבע והגנים מדגישים כי הרעלת חיות בר במזיד ואף בתום לב היא עבירה חמורה על החוק והרסנית לחיות הבר והטבע בכלל. בהתאם לזאת הרשות פועלת בכל האמצעים על מנת למגר תופעות אסורות אלו. הרעלות אלה עלולות גם לפגוע ולהיות קטלניות גם לעופות דורסים, חלקם בסכנת הכחדה, הניזונים מהפגרים.

פגר של עיטם (צילום: גיא זהרוני, רשות הטבע והגנים)
פגר של עיטם (צילום: גיא זהרוני, רשות הטבע והגנים)


בנוסף ציינו כי הרעלות היוו את הגורם להכחדה של מינים רבים בישראל מאז אמצע שנות ה-50, במיוחד של עופות דורסים, כך נכחדו הנשרים מהגליל ואחר כך גם מהגולן, והדגישו כי ימשיכו בפעילות האכיפה על מנת לאתר את האחראים לכך ולמצות עימם את הדין.

שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים התייחס למקרה ואמר: "״הרעלות הן אחד הדברים הקשים עם השפעה דרמטית במדינה ויש לנו אחריות לאומית למנוע אותם. עד שלא יושת עונש כבד לא יבוא פתרון לבעיה".