ועידת האקלים של האו"ם נפתחה ביום ראשון בעיר גלזגו שבסקוטלנד, ונאמו בה מנהיגים רבים מרחבי העולם, בהם גם ראש הממשלה נפתלי בנט. כולם הציעו פתרונות מעשיים אל מול משבר האקלים המחריף.

חברת Affogata, שפיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית למודיעין עסקי מהרשת בזמן אמת, ניטרה את כל השיחות הישירות והעקיפות ברשת סביב נושאים ספציפיים הקשורים לוועידה כדי לנתח את המגמות, מילות המפתח והנושאים המובילים בה, על ידי מעקב אחר מיליוני שיחות מערוצים שונים בזמן אמת.

חלק מהממצאים מצביעים על כך שבשולי השיח על משבר האקלים סביב הוועידה, התפתח גם שיח אנטי־ישראלי ופרו־פלסטיני מובהק, כשמשתמשים ברחבי העולם מפרסמים פוסטים וציוצים בעלי סנטימנט שלילי בנושא היחס של מדינת ישראל למשבר האקלים. ברחבי הרשת ניתן לראות שיחות בעלות אופי שלילי מצד גולשים שונים, המתנגדים למדיניות ישראל בסכסוך הישראלי־פלסטיני, וטוענים שהיא מנסה להציג את עצמה באופן שקרי כמדינה "ירוקה" בעוד שבפועל היא לא פועלת בהתאם לערכי הגנת הסביבה בשטחי הממשל הצבאי שלה בגדה המערבית.

הטענות הנפוצות ביותר בשיחות, בפוסטים ובתגובות הללו הן כי ישראל גונבת מים ומינרלים שונים ופוגעת במשאבים פלסטיניים. כמו כן, נמתחה ביקורת על קק"ל, שאספה תרומות בעולם לטובת נטיעת עצים בישראל, אך במקביל, מאז תחילת המאה ה־20 הייתה מעורבת בפרויקט של רכישה ונישול פלסטינים מאדמתם.

מגמה בולטת אחרת של שיח סוער ברשת סביב ועידת האקלים בגלזגו היא הטענה שנותני חסות לוועידה הן חברות מזהמות ולא ידידותיות לסביבה. Affogata זיהתה שיח גובר סביב המושג חברות Greenwashing (שטיפת מוח ירוקה). מדובר בחברות שמתיימרות להיות ידידותיות לסביבה, אך בפועל הן כאלו שהמוצרים שלהן דווקא מזיקים לסביבה.

הוועידה נתמכת כלכלית בין היתר על ידי חברות אנרגיה, ומשתמשים ברחבי הרשת מותחים ביקורת רבה על חלק מאותן חברות, וטוענים כי חברות האנרגיה מנסות ליצור יחסי ציבור טובים על ידי מתן החסות לאירוע.

שראל עומר, מנכ"ל ומייסד שותף בחברת הסטארט־אפ Affogata, אומר כי התקבלו במערכת החברה התראות על שיא בשיח באינטרנט סביב המושג Greenwashing, והפלטפורמה ניטרה כמות אדירה של תגובות ברשת הפתוחה לגבי שני הנושאים הללו – האנטי־ישראלי והאנטי־תאגידי.