צעד חריף: ניו זילנד תאסור מכירת מוצרי טבק לילידי 2008 ואילך, במטרה להפחית באופן משמעותי את התופעה, כך הודיע הבוקר (חמישי) משרד הבריאות במדינה, כשפתח בקמפיין נרחב נגד עישון, במטרה לצמצם את הגישה למוצרים אלו.

המשמעות היא, שילידי השנתון המדובר לא יוכלו לרכוש סיגריות ומוצרי טבק נוספים בחייהם, במסגרת חוק שצפוי להתקבל בשנה הבאה. "אנו רוצים לוודא שצעירים לא יתפתו להתחיל לעשן", כך אמרה שרת הבריאות, ד"ר איישה ורסל. רופאים ומומחים נוספים בתחום הבריאות בירכו על הובלת הרפורמה.

"הצעד עשוי לעודד אזרחים להפסיק לעשן, או לכל הפחות להחליף את ההתמכרות הזו בחומרים מסוכנים פחות. ככל שבני הדור הצעיר יחשפו פחות לניקוטין, כך תופחת ההתמכרות לחומר". כחלק מהקמפיין, הממשלה הודיעה בנוסף על פיקוח נרחב על מוצרי טבק, כמו גם על נקודות מכירתם. מספר החנויות שיורשו למכור סיגריות ומוצרי טבק יצומצם באופן משמעותי, מתחת ל-500 מתוך 8,000 כעת. 

ממשלת ניו זילנד נחושה להתמיד במאבקה ולהיות זו שתוביל אותו בעולם, כאשר היעד שהציבה: הפחתת שיעור העישון הלאומי שלה ל-5% עד שנת 2025. נכון להיום, כ-13% מהאוכלוסיה הבוגרת במדינה מעשנים, ירידה של 18% בהשוואה לנתונים מלפני עשור.