העולם כולו וישראל בפרט חווים קיץ לוהט וטמפרטורות קיצוניות במיוחד. יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופ' חגי לוין, התארח היום (שישי) בתוכניתה של ג'ודי שלום ניר מוזס ב-103FM, והתייחס להשפעות החריפות של החום: "אנחנו רואים ש-50% מהמינים על פני כדור הארץ כבר נכחדו בגלל הפעילות שלנו, בני האדם, וגם הצמחים סובלים מהיובש, וזה מה שמוביל לשריפות שמהם מתים גם אנשים. אנחנו אכן נמצאים במשבר אקלימי מאוד מאוד חמור, אבל איך זה ייגמר בסוף? זה תלוי בנו".

מומחים מזהירים: גל החום הקיצוני באירופה - הגרוע ביותר זה למעלה מ-200 שנה

"יהיה עוד יותר קיצוני": התחזית המבהילה בעקבות גל החום באירופה

הוא הציג תחזית קודרת, ואמר כי "השבוע מתים וימותו בישראל אנשים מעומס החום הזה". עוד הוא הוסיף: "אבל מעבר להתייחסות המיידית ולהיערכות לקראת השנים הבאות שיהיו עוד יותר קשות, אנחנו גם צריכים קצת לחשוב על מה שאנחנו פולטים. כל דבר שאנחנו שורפים, בסוף הוא מזהם את הסביבה, אם זה בדלקים שאנחנו שורפים, אם זה בסיגריות שאנחנו משתמשים בהן, אנחנו צריכים לראות איך אנחנו משנים את החיים שלנו שיהיו יותר תואמים לשנת 2022".

לוין טען כי יש להשתמש פחות בגורמים מזהמים כמו מזגן, על מנת להתמודד עם משבר האקלים, והציע פיתרון כיצד בכל זאת יהיה ניתן לעבור את הקיץ בשלום, גם עם שימוש מופחת שכזה: "למשל, אפשר לדאוג שיהיו יותר עצים במרכזי הערים, מה שיגרום ליותר צל ולפחות צורך במזגן.  אגב, ביום חם כמו היום, כדאי לסגור את התריסים, כי גם הקרינה הישירה של השמש שנכנסת לבית, מחממת אותו. יש עקרונות פשוטים שאם מאמצים אותם אפשר לקרר את הבית לא רק על ידי מזגן, וביום כזה, בהחלט, גם על ידו".

לסיום, התייחס  יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור למצב תחלואת הקורונה בארץ: "יש קורונה, היא חיה ובועטת. היא פחות חמורה ממה שהייתה בעבר. אפשר לעשות בדיקה ביתית, לצלם אותה והיא תהיה מוכרת. יש היום טיפול יעיל נגד הקורונה, במיוחד לאנשים מעל לגיל 60, אנשים עם מחלות רקע, ובמצב כזה חשוב לקבל את הטיפול במהירות. אפשר לבצע את הבדיקה בבית, לקבל אישור מקופת החולים ואז להתחיל את הטיפול".

הוא אף מצא דרך לקשר בין הקורונה למשבר האקלים, ואמר כי "התופעה שאנחנו רואים בהתייחסות גם לקורונה וגם למשבר האקלים האקלים לצערי - שיש תופעה של הכחשה. אך הקורונה היא אמיתית, משבר האקלים הוא אמיתי ויש לנו הרבה מה לעשות. אפשר גם להיות אופטימיים, פשוט לעשות את הדברים הנכונים".