במסגרת חג הסוכות וחול המועד, המוני ישראלים יצאו ועוד צפויים לצאת לטיולים בחיק הטבע. על מנת לדאוג לשמירה על הטבע ועל החיות בו, המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים יוצאים לפעילות הסברה מיוחדת בנושא. 

הצטרפו למטיילים הרבים: עגורים ראשונים הגיעו לאגמון החולה | צפו בתיעוד

הפעילות תתקיים במספר שמורות ברחבי המדינה, במטרה לעודד אחריות אישית המכבדת את הטבע. הצוותים יקיימו קשר ושיח עם מבקרים מתוך מטרה לעודד אנשים לאחריות אישית בנושא הניקיון.

המסבירים יפעלו בעין חרדלית בנחל כזיב, בצפון הכנרת, בגן לאומי בית ינאי, בחורשת הצנחנים ליד פלמחים ובשמורת עינות צוקים. קהל המבקרים יקבל הסבר על החשיבות בהתנהגות המכבדת את הטבע, לרבות הימנעות מהשארת לכלוך, השפעת זיהום רעש על הסביבה וכן, אנשי הצוות יעודדו לשימוש בכלים רב פעמיים ועוד.

רעיה שורקי, מנכ"לית רשות הטבע והגנים, מסרה בתגובה: "הפעילות שמתחילה בחול המועד מהווה אבן דרך ראשונה במהלך ארוך טווח, אשר בסופו, כך אני מאמינה, ציבור המטיילים ינהג ביתר מודעות ואחריות לפעילות שלו בשטחים הפתוחים. ההצלחה היא בידיים של כל אחת ואחד מכם, המבקרים בשמורות ובגנים, להוביל לסביבה נקייה". 

"אנחנו שואפים להרחיב את הפרויקט שממוקד כיום במרחב הציבורי העירוני, גם לשטחים הפתוחים. אנו פונים לכל אחת ואחד מאיתנו, לקחת אחריות על הלכלוך שאנו מייצרים. ביחד נייצר סביבה נקייה ואיכותית יותר, עבור כולנו", הוסיף אלעד עמיחי, סמנכ"ל בכיר לשלטון מקומי וקהילה במשרד להגנת הסביבה.