הרעלת נשרים בנגב: פקחי רשות הטבע והגנים גילו היום (ראשון) שלושה נשרים מתים מתחת למצוקי הלינה בנחל עקב. שלושת הנשרים שידרו "תנועתיות נמוכה", התראה המרמזת על מוות, בעקבותיה הרשות הפעילה נוהל הרעלות, ועובדי רשות הטבע והגנים יצאו לסרוק את השטח, בכל האתרים בהם בקרו הנשים בשבוע החולף.

ד"ר יואב פרלמן, מנהל תחום הצפרות, בחברה להגנת הטבע מסר: "בדיוק שנה לאחר אירוע ההרעלה הקשה, באוקטובר 2021, אז מתו מהרעלה, 14 נשרים, לצערנו אנחנו נחשפים שוב, לסיכונים הרבים לאוכלוסיית הנשרים בישראל, כמו לשאר העופות הדורסים, הדוגרים בישראל.  מכת ההרעלות, מסכנת באופן חמור ומיידי, את המשך קיומה של אוכלוסיית הנשרים בישראל".

"במצב הנוכחי, אין לרשויות המדינה, את הכלים המספקים, לטפל במכה זו. החברה להגנת הטבע, קוראת לממשלת ישראל ולגופים הרלוונטיים בה, לטפל במכת ההרעלות באופן נחוש, תכליתי ויעיל - לא עוד דיבורים ושולחנות עגולים, אלא מעשים, פעולות והחלטות מהירות, זה מה שנחוץ עכשיו.  אם אכן יסתבר שמדובר בהרעלה עבריינית, אנו מקווים שרשות הטבע והגנים, תמצא את העבריינים ותמצה עימם את הדין", הוסיף.

כזכור, בדיוק לפני שנה, ב 24 באוקטובר, 2021, אירע אירוע הרעלה גדול ומשמעותי שפגע באוכלוסיית הנשרים בדרום, באירוע זה נמצאו מתים 14 נשרים בנחל קינה ונחל כמריר. אז ההרעלה היתה משימוש לא חוקי בזרחן אורגני, כנראה כנגד כלבים משוטטים או תנים.

בתגובה לאירוע שאירע לפני שנה, מסרה אז החברה להגנת הטבע: "בישראל חיים כיום כ-200 נשרים. תשעה נשרים, הם כמעט חמש אחוז מכל אוכלוסיית הנשרים בישראל! הרעלות הנשרים ממשיכות, וכל פעם כולנו מזדעזעים מחדש. עד שהחוק לא ישתנה, יהיה קשה מאד לתפוס את העבריינים, וגם אם ייתפסו, ספק אם יועמדו לדין".