בוועידת האקלים בשארם א־שייח' שבמצרים היה אתמול (שלישי) יום מוצלח מאוד למשלחת השרים הישראלית. השרה להגנת הסביבה היוצאת תמר זנדברג ייצגה את ישראל בפסגת מנהיגים אזורית, שנכחו בה גם נציגי חמש מדינות שאין לישראל כל יחסים עמן (לבנון, סעודיה, כווית, עיראק וקטאר). בפסגה הוסכם על תוכנית פעולה אזורית למאבק במשבר האקלים, ששותפות לה גם קפריסין, שהגתה את התוכנית, מצרים, ירדן, בחריין, איחוד האמירויות, עומאן והרשות הפלסטינית.

בפסגה השתתפו נשיא מצרים א־סיסי, נשיא קפריסין אנסטסיאדיס ומנהיגים נוספים מהאזור. השרה זנדברג סימנה מטרה לממשלה הבאה: "הטמפרטורות באזורנו ממשיכות לעלות מהממוצע העולמי ומשבר האקלים חוצה גבולות". היוזמה הקפריסאית מבוססת על המלצות של 13 צוותי משימה בהם השתתפו יותר מ־200 מדענים מהאזור, מהעולם ומישראל, אשר מיפו את השלכות משבר האקלים באזור.

במקביל, חתם השר לשיתוף פעולה אזורי היוצא עיסאווי פריג' בשמה של שרת האנרגיה והמים היוצאת, קארין אלהרר, על מזכר ההבנות בין ישראל, ירדן, איחוד האמירויות וארה"ב להמשך קידום הפרויקט Prosperity, שבמסגרתו, בין היתר, תרכוש ישראל חשמל סולרי מירדן ותמכור לה מים. ההסכם נחתם בנוכחות השליח המיוחד של ממשל ארה"ב לנושא משבר האקלים, ג'ון קרי.

השר פריג' אמר: "אנחנו מותירים היום לממשלה הבאה מורשת שיתוף פעולה אזורי חוצה גבולות שמייצר תקווה לאזור כולו". השרה אלהרר הוסיפה: "זהו דף חדש ביחסים בין ישראל וירדן וכולי תקווה שהממשלה המתהווה תאמץ את הפרויקט שהובלתי ולא תיתן לאף מכשול לפגוע ביישומו".