דליפת דלק מקומית אותרה אתמול (שלישי) בים, שמקורה במכלית העוגנת במסוף קצא"א במפרץ אילת. המשרד להגנת הסביבה עדכן כי הדלק שדלף נחסם בים, וכי מפקחי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית בשטח מנחים את הגורמים בספיגת הדליפה.

"אירוע זה מדגיש שוב כי תקריות זיהום בשמן עלולות להתרחש ואף מתרחשות כל העת, ומדגיש את חשיבות המדיניות של המשרד להגנת הסביבה לאפס תוספת סיכון במפרץ אילת. האירוע ייבדק לעומק, לרבות הצורך לפתוח בחקירה", נמסר מהמשרד להגנת הסביבה.

בארגון "צלול" אומרים: "מדובר בכרוניקה ידועה מראש ברקע מאמציה המתמשכים של קצא"א עצמה להפוך את אילת לנמל שינוע נפט ממדינות המפרץ. תשע מכליות ענק כבר הגיעו השנה לאילת, פי שלושה מאז נחתם הסכם הנפט עם עסקני הנפט באמירויות. שורת הדליפות יביאו בסופו של דבר להרס עצום".

"על ממשלת ישראל להביא לביטול עסקת שינוע הנפט של קצא"א שמתכוונת לשנע עשרות מיליוני טון נפט בשנה תוך איום סביבתי על הים האדום, דרום הארץ והים התיכון", הוסיפה, "שוניות האלמוגים, כלכלת אילת, שמורות הטבע בדרום הארץ ומי השתייה שלנו, שמקורם במי ים מותפלים, אינם הפקר".

ארבע שעות לאחר היוודע האירוע הודיעה חברת קצא"א על דעת עצמה: "תם האירוע בנמל קצא"א באילת, החומר שאותר על פני המים נאסף ונוקה, המצב הוחזר לקדמותו ולא נגרם כל נזק לסביבה הימית".