ההסכם המשמעותי הראשון: מעל 100 מנהיגים התחייבו לעצור את כריתת היערות עד 2030

105 מנהיגי מדינות, בהם גם ראש הממשלה נפתלי בנט, הסכימו לעצור את כריתת היערות. מעל 30 חברות הודיעו כי יתחייבו לעצור את השקעותיהן בפעילויות בעלות קשר להרס היערות

לוגו 103fm צילום: באדיבות 103FM
בנט, ג'ונסון וביידן בוועידת האקלים
בנט, ג'ונסון וביידן בוועידת האקלים | צילום: רויטרס

בין מדינות החתומות על ההתחייבות גם ברזיל, שבשנים האחרונות ספגה ביקורת רבה על הרס יער האמזונס, כמו גם ארצות הברית, רוסיה, סין, בריטניה, צרפת, גרמניה ועוד.

לפי תנאי ההסכם, 12 מדינות יעבירו סכום של כ-12 מיליארד דולר במהלך ארבע השנים הקרובות למדינות מתפתחות, על מנת להתמודד עם נזקי שריפות ולטובת שיקום קרקעות.

כמו כן, מעל 30 חברות, מהגדולות בעולם, הודיעו כי יתחייבו לעצור את השקעותיהן בפעילויות בעלות קשר להרס היערות.

בפתח דבריו אמר ורבין: "זו האופציה התחבורתית היחידה, אין חוק נגד טיסות. טיסה במטוס סילוני היא בעלת טביעת רגל פחמנית משמעותית. מצד שני, לא רוצה להגיד פופוליזם אבל כאשר מדובר על טיסה מסחרית זה שונה לחלוטין מטיסה פרטית".

יוכפז ודוידוב טענו, כי לא מעט מבאי ועדת האקלים הגיעו במטוסים פרטיים. ורבין השיב: "זה נכון. לתת פחמן של מטוס קודם כל שורפת את הדלק הסילוני, וזה חלק קטן מהשרשרת. אנחנו מדברים על פליטות ישירות ועקיפות. תחשוב כמה עולה לייצר את הדלק בבתי הזיקוק לפני שנשרף במנוע של המטוס, כמה עולה לבנות את הטרמינל, כמה מלט נשפך שם. בעולם הגלובלי כשרוצים להגיע מהר אתה לא יכול לקחת אונייה ולהגיע אחרי שבועיים".

בסיום הריאיון נשאל ורבין, כיצד הוא רואה את העתיד הקרוב, והשיב: "עד 2019 התעופה עלתה משנה לשנה ב־6-5 אחוז. אח"כ שנתיים קורונה והייתה ירידה, ראינו שאפשר להסתדר בלי טיסות. זה נצרב לנו בתודעה שזה אפשרי, אני לא חושב שאנשים יפסיקו לטוס אבל אולי יעשו חשיבה שנייה. גם הזום משפר את היכולת ברמה העסקית".

תגיות:
אקלים
/
103FM
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף