הכתבה נכתבה בשיתוף Med Medical Ltd

הנה כמה פתרונות רפואיים מפתיעים שמאפשרים לכם לקבל טיפול רפואי - ולהישאר בפיג'מה ונעלי בית
אנו מכירים את ההליכון, את אופני הכושר הביתיים, את מודד לחץ הדם, את המשקל התזונתי הביתי ועוד כמה מוצרים בסיסיים - כל אלה מסייעים לנו לנתר בכל רגע נתון את מצבנו הבריאותי, לשמור עליו, או לשפר אותו באופן עצמאי. 

אלא שבשנים האחרונות, עולם המכשור הרפואי התפתח בקצב מסחרר ועשה קפיצת דרך אדירה - וכיום ניתן למצוא כמה מוצרים רפואיים 'עצמאיים' שאיש לא דמיין – כלומר מוצרים שמציעים פתרונות ביתיים לבעיות ולכאבים שעד כה היה ניתן לקבל עליהם מענה אך ורק בקופות החולים, בקליניקות או במרכזים רפואיים.

לרגל יום העצמאות הממשמש ובא, הנה כמה מאותם מוצרים רפואיים עצמאיים שיצאו לאוויר העולם בשנים האחרונות. כאן גם חשוב לציין כי לכל תרופה או מכשור רפואי, וקל וחומר למכשירים בשימוש ביתי, צריך להיות תו תקן, המהווה אישור לכך שהמוצר נבדק בכל ההיבטים לפני שהופץ לשימוש. 

לעקוב אחרי גדילת העובר ומצבו - מהבית 
נשים רבות זוכרות את הרגע שבו הן הגיעו לבדיקה השגרתית אצל רופא הנשים, שמעו את הדופק וקיבלו הצצה באולטרה-סאונד לחיים המופלאים שהתפתחו שם בפנים. אבל במציאות של היום, כבר אין צורך לחכות לרופא כדי 'להיות בעניינים' - ניתן לבצע מעקב אחר גדילת העובר ומצבו ולשמוע את הדופק שלו גם מהבית. 

חברה ישראלית בשם Pulsenmore השיקה מכשיר אולטרה-סאונד ביתי, אשר באמצעותו ניתן לעקוב אחר מצבו הבריאותי של העובר בשלושה מדדים עיקריים: דופק העובר, כמות מי השפיר ברחם ותנועת העובר. 

המכשיר פועל באמצעות אפליקציה מיוחדת המתחברת לאפליקציה של קופת החולים. לאחר שמתחברים לאפליקציה ניתן לחבר את הטלפון הנייד לתושבת ולבדוק את מצב העובר, בדיוק כמו בבדיקת אולטרה-סאונד רגילה, ובסוף התהליך ניתן לשלוח את הבדיקה לפענוח של רופא נשים.

טיפול עצמאי למחלת הסוכרת - זה אפשרי 
מחלת הסוכרת היא מחלה מורכבת במיוחד, המעסיקה את אנשי המחקר הרפואי ללא הרף. ככל שמתקדם חקר המחלה, כך יוצאות לשוק עוד ועוד תרופות. אם בעבר המאובחנים בסוכרת נאלצו לגשת באופן קבוע למרפאה לצורך קבלת טיפול רפואי, כיום ניתן לאזן את רמות הסוכר בדם ולמנוע את סיבוכי המחלה באמצעות טיפול רפואי ביתי.

בין הפתרונות הקיימים כיום ניתן למצוא תרופות שנלקחות דרך הפה, לצד תרופות הניתנות באמצעות זריקה תת-עורית. הטיפול בהזרקה הפך לטיפול מקובל במחלה – והודות לטכנולוגיות הרפואיות המתקדמות הקיימות בימינו, הטיפול מסוג זה הפך לפשוט ונוח גם באופן עצמאי (לאחר קבלת הדרכה מאחות בקופת החולים). 

כחלק מהפיתוחים הרפואיים בתחום הושקו זריקות בצורה של 'עטים' – מזרקים בעיצובים נוחים להזרקה ולאחסון – כמו גם מחטים דקות במיוחד, שהופכות את הזריקה עצמה להרבה יותר קלה והרבה פחות מורגשת וכואבת. 

להצליח במדיטציה – לא רק במנזר או בסטודיו
הזכרנו בתחילת הכתבה את מכשירי הכושר הביתיים, אשר מאפשרים לשמור על הגזרה ועל הבריאות בלי לצאת מהבית. אלא שנוסף על המכשירים המוכרים, המאפשרים לשפר את הכושר הגופני בדרכים הקונבנציונליות, קיימים כיום עזרים ביתיים לביצוע פעילויות נוספות, וביניהן מדיטציה. 

בעבר הלא רחוק הייתה המדיטציה נחלתם של מתי מעט שהצליחו 'לעשות את זה': להתרכז, לנשום, לרוקן את המחשבות ולהתמסר לתהליך. רבים ניסו – והעידו שנכשלו. אלו שבאמת התעקשו מצאו להם גורו, מדריך או מנחה, ולעיתים אף טסו הרחק מכאן כדי להצליח במשימה.

אך מכשיר חדש יחסית, מבוסס אפליקציה, Muse שמו, הפך את המדיטציה לפעולה נגישה הרבה יותר. המכשיר מולבש על הראש, מתחבר לאפליקציה ייעודית - ומסייע למוח האנושי לפתח ריכוז לאורך זמן. האפליקציה גם מתעדת את השינוי בפעילות המוחית ומאפשרת לשפר את התהליך, ובסופו של יום לבצע מדיטציה באופן עצמאי וללא ליווי והנחיה. 

בעיות אין אונות - המכשיר הביתי שגרם לגברים לטפל בתופעה
אחד המכשירים העצמאיים שנכנסו לחיינו בשנים האחרונות חולל מהפכה של ממש בתחום - שכן נוסף על היותו מכשיר רפואי ביתי, הוא אף גרם לשינוי בקרב המין הגברי והוביל גברים רבים לטפל בעצמם. 

מדובר במכשיר הוֶרְטִיקָה, אשר פותח על ידי סטארט-אפ ישראלי (או-מד מדיקל), ושפועל לשיקום מנגנון הזקפה באמצעות טיפול בגלי רדיו בתדר נמוך (RF). נכון להיום, הוֶרְטִיקָה הוא המכשיר הרפואי הביתי היחיד לטיפול בבעיות אין אונות שמחזיק באישורי רגולציה: הוא קיבל את אישורו של משרד הבריאות, וכן את תו התקן האירופאי המחמיר במיוחד, CE-MDR 2797. 

'עצמאותו' של המכשיר באה לידי ביטוי בכמה היבטים: ביכולת לבצע את הטיפול בזמנים הנוחים למטופל ובלי לצאת מהבית, וכן בייתור הצורך לתזמן את הטיפול דווקא סמוך לאקט המיני (הטיפול אפקטיבי גם בימים שבהם לא בוצע טיפול). כמו כן, הטיפול מביא לזקפות ספונטניות במהלך היום – ולמעשה המטופל יכול לקיים יחסי מין כרצונו, ללא תלות בנטילת כדורים (ובהגבלות הנלוות לכך), במשאבות ואקום, או בכל תכנון מקדים הפוגע בספונטניות הזוגית.

אך העצמאות הגדולה ביותר היא ביכולת להתחיל טיפול ללא פנייה לרופא וללא מרשם. בכך גרם הוֶרְטִיקָה לגברים הסובלים מהבעיה לעקוף את מחסום הבושה ולטפל בעצמם. אם עד כה רק אחוז קטן מהגברים המאובחנים פנו לקבלת ייעוץ וטיפול רפואי, כיום המצב שונה – והודות למכשיר, יש יותר ויותר גברים שמצאו מזור לבעיה שטרדה את מנוחתם. 

*התוכן בערוץ זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.

הכתבה נכתבה בשיתוף Med Medical Ltd