הציפורניים שלכם נשברות בקלות? בין תזונה נכונה לציפורניים ישנו קשר ישיר. לפיכך, תזונה נכונה היא נשק יעיל להילחם בשבירת הציפורניים.

ציפורניים שבירות יכולות לנבוע מסיבות רבות, ביניהן, לקות תזונתית מסוימת. יתכן כי הציפורניים השבירות שלכם נובעות ממחסור בברזל, וכדי לשפר את מצבן יש לספק לגוף מספיק ברזל על ידי צריכת מזונות עשירים בברזל כמו בשר, קטניות, אגוזים ושיבולת שועל. כמו כן, הגורם לשבירת הציפורניים עשוי להיות גם במחסור בסידן. לכן, כמו במחסור בברזל, יש לספק לגוף סידן על ידי אכילת מזונות עשירים בו, כמו מוצרי חלב. 

שבירות ציפורניים עשויה להעיד גם על מחסור בוויטמינים מסוימים בגוף, כגון ויטמינים A, B, C ו-D. לכן, יש לספק לגוף ויטמינים אלו על ידי אכילת מזונות עשירים בהם, כמו גזר, בטטה ודלעת (ויטמין A), בשר, דגים, חלב, ביצים (ויטמין B), תפוזים, קלמנטינות, קיווי, ברוקולי ופלפלים (ויטמין C), חלמונים, כבד ודגים ימיים כגון סלמון, הרינג וסרדינים (ויטמין D).

טיפול בציפורניים

בנוסף לתזונה נכונה, יש לטפל היטב גם בציפורניים. מומחים ממליצים על מריחת שמנים כמו שמן שקדים או שמן זית על הציפורניים השבירות. אם אמצעים אלה אינם פועלים מול ציפורניים שבירות, ניתן ומומלץ להתייעץ עם רופא. זאת, מכיוון שציפורניים שבירות עשויות להצביע על מחלה כמו פטרת ציפורניים, מחלות בלוטת התריס, מחלות עור והפרעות הורמונליות.