מטוסים תמיד נראים לנו אמצעי תחבורה נקי וסטרילי, בטח בהשוואה לאוטובוסים, רכבות ואפילו ספינות. הכיסאות עברו שאיבה, השטיחים חפים מפירורים, החלונות נראים מבריקים... אבל, המציאות שונה ממה שנראה לעין. דיילת ותיקה חשפה בפורום "Reddit" לאחר שנשאלה "מה הם הסודות המגעילים שהנוסעים לא יודעים", שכיס המושב שלפניכם, שם אתם בטח מניחים מזון, בקבוק שתייה, מחשב נייד, פלאפון ועוד - הוא אחד המקומות המזוהמים במטוס, ועל כן היא ממליצה שלא להכניס אליו דבר.

דיילת חשפה: הנה חמישה דברים שלא כדאי לכם לעשות במטוס

היא הסבירה שנכון שכיס המושב ריק מאשפה, אך הוא אינו נקי, וציינה שכבר ראתה בכיסי המושב מגבונים מלוכלכים, שקיות הקאה, תחתונים, גרביים, מסטיקים, ממתקים חצי אכולים, רסק תפוחים ועוד.

על פי "Reader's Digest", תאי מושב במטוסים גדושים בתרביות חיידקים, כאשר בתוך שמונה שעות בלבד כיס אחד יכול להפוך למושבה בת למעלה מ-12 מיליון חיידקים.

כיס המושב שלפניכם הוא בית-גידול פורה לחיידקים (צילום: www.pixabay.com)
כיס המושב שלפניכם הוא בית-גידול פורה לחיידקים (צילום: www.pixabay.com)

גם שולחן המטוס, עליו אנחנו אוכלים את הארוחה המוגשת בטיסה או מניחים את הלפטופ, צפוי להכיל יותר חיידקים מאשר מושב אסלה או טלפון סלולרי.

ה"דיילי מירור" ציטט בעבר דיילת שהזהירה מפני לבישת מכנסיים קצרים במהלך טיסות, שלדבריה לבישתם היא "כרטיס בכיוון אחד לעיר החיידקים". היא גם הזהירה מפני שינה או הטיית הראש על החלון, שכן לא ידוע כמה אנשים או ילדים הניחו את ידיהם עליו.

דברה א. גוף, מומחית למחלות זיהומיות מאוניברסיטת אוהיו שבארצות הברית, ממליצה לנגב במגבונים אנטיבקטריאליים המכילים אלכוהול את השולחן, ידית חגורת הבטיחות, משענת היד, כפתור הכיסא, אזור החלון ואפילו את פתחי אוורור לפני שאתם מתמקמים וטסים אל יעדכם.