בשורה טובה למטופלים: ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני אישרה היום (שלישי) את הוזלת תעריף הגבייה במסגרת המעבר מרישיונות קנאביס למרשמים. לדרישת הוועדה הוזל התעריף למטופלים בגין הוצאת מרשם שנתי, ויעמוד על 180 שקלים במקום 220 שקלים במקור. בגין הוצאת רישיון השתתפות עצמית תעמוד על 360 שקלים".

פורום הקנאביס הרפואי בירך על רפורמת מרשמי הקנאביס: "המעבר למרשמים יאפשר הסרת חסמים רבים, יאפשר לתעשייה לצמוח וישפר משמעותית את איכות השירות והטיפול למטופלים".

"תקנות אלו מאפשרות לראשונה לקבל מרשם לטיפול בקנאביס באמצעות קופ״ח והינן צעד הכרחי להכרה בקנאביס רפואי כטיפול רפואי יעיל וראוי", המשיכו. "עם זאת, זהו רק שלב ראשון - אנו עדיין מקווים, כפי שגם נדון בועדת הבריאות, כי גם יתר ההתוויות הרפואיות כגון כאב ופוסט-טראומה, ייכנסו לתכולת התקנות בהקדם האפשרי".

ועדת הכספים (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
ועדת הכספים (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

במהלך הדיון הקודם בנושא, מתחה הוועדה ביקורת על המחירים הנדרשים להוצאת רישיון ומרשמים במסגרת הצעד המתוכנן, ודרשה ממשרד הבריאות, משרד האוצר וקופות החולים לבחון ולהביא בפניה תעריפים מוזלים יותר למטופלים, וכן להציג בפני הוועדה את התחשיבים המלאים לגביה המוצעת.

ח"כ ינון אזולאי: "אני לא מבין את המצב, בו רופא שמטפל ונותן מרשם, צריך לגבות בגין העבודה שלו תעריף נוסף, בעבר לא נתתם את השירות, במסגרת הרישיונות, אז למה שהפעם תיישמו זאת?".

ינון אזולאי (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
ינון אזולאי (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

במשרדים ובקופות טענו מנגד כי מדובר בתעריפים הנמוכים ביותר שניתן היה להעמיד כדי שהמתווה יוכל לצאת לדרך, וכי מדובר במוצר שאיננו בסל התרופות, וישנן עלויות של הכשרת וגיוס רופאים, טיפול מורכב יותר מול החולים, התאמת מערכות מחשוב ועוד.

בפתח הדיון ציין יו"ר גפני כי איננו מוכן לאשר את התעריף המוצע: "חלק מהשירותים בלאו הכי ניתנים, אני לא מבין למה צריך לגבות כל כך הרבה, מדובר בטיפול בחולים, רבים מהם במצב כלכלי מורכב". במשרד הבריאות ציינו כי אלה התעריפים אליהם הגיעו לאחר מו"מ ארוך וכי לא ניתן להוזילם מעבר לכך.

רועי קאהן, קופ"ח כללית: "אנחנו נדרשים במסגרת המהלך הזה להעמיד רופא שינפיק את המרשם, מערך אחיות, מוקד טלפוני ונצטרך להקים מוקד מחשוב. היות שהנושא לא בסל, אני לא יכול לכפות על רופא שלי לתת את השירות הזה, אם שר הבריאות היה מכניס את זה לסל ומתקצב כפי שהוא מתקצב סל זה היה מצב אחר, היות שזה לא המצב, רופא ירצה שיפוי על כך". 

בסיום הדיון, יו"ר גפני סיכם: "נעמוד על כך שתעניקו את השירותים, אני מבקש כי בעוד שנה תעבירו אלינו דיווח על מתן השירותים".