דיאט קולה, המשקה הממכר והאהוב אמנם דל בקלוריות, אך מומחים טוענים כי הסיכונים הבריאותיים שנובעים משתייתו מרקיעים שחקים בשעה הראשונה לאחר צריכתו.

שקשקתם את פחית הקולה? זה מה שתוכלו לעשות כדי שהיא לא תשפריץ

"דיאט קולה, כמו משקאות מוגזים אחרים, הוא חומצי מאוד", אמר ל"סאן" הבריטי ד"ר ראג' ג'ונג'ה, ממרפאת "Face Teeth Smile Dental Clinic" באנגליה.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"תהליך המוגזים כולל תוספת של חומצה פחמתית, המעניקה למשקה את התסיסה האופיינית לו", המשיך ג'ונג'ה. "החומציות של דיאט קולה יכולה לגרום לשחיקת אמייל השן לאורך זמן. אמייל מוחלש יכול להגביר את הסיכון לרגישות ועששת".

ד"ר חאלד קאסם, אורתודנט בחברת "Impress", המליץ ללגום את המשקה באמצעות קשית אם אתם ממש מכורים וזקוקים לו ולשתות מים לאחר מכן.

לדבריו, "מצב אחסון השומן" של הגוף מופעל תוך 20 דקות מרגע שתיית המשקה מכיוון שייצור האינסולין מופעל.

מומחים אחרים לרפואת שיניים טוענים כי ייצור האינסולין תלוי בממתיק המלאכותי שבמשקה ובקיומה או אי קיומה של סוכרת.

"אינסולין משתחרר על ידי הגוף שלנו בתגובה למזונות, במיוחד כאשר מזון זה מכיל פחמימות, וזה עוזר לחומרים מזינים אלה להיכנס לגוף שלנו", אמר ד"ר מתיו סנלסון, עמית מחקר בבית הספר "מונאש" למדעי הביולוגיה ובבית החולים "הלב הוויקטוריאני".

"אינסולין אכן משחק תפקיד בסיוע לגופנו לאגור שומן. אין ראיות לכך שסוגי הממתיקים המשמשים בדיאט קולה (במיוחד אספרטיים ואצסולפאם K) משפיעים על אינסולין", הוסיף.

"מיליוני אנשים ברחבי העולם נהנים מדיאט קולה כבר יותר מ-30 שנה", אמר דובר חברת קוקה-קולה ל"סאן".

על פי מחקרים קודמים ממתיקים מלאכותיים נקשרו לסיכון מוגבר להתקף לב ושבץ, כמו גם לסוכרת. בחודש שעבר הודיע ארגון הבריאות העולמי כי הממתיקים סוכרלוז, סכרין ואספרטיים הנמצא בדיאט קולה - אינם מומלצים לירידה במשקל.

על פי מומחים כ-40 דקות לאחר הלגימה הראשונה של דיאט קולה, המשקה, המכיל 46 מיליגרם קפאין בפחית, מעורר "'היי' ממכר קצר".

לאחר 60 דקות, הקפאין עלול להגביר את הצמא.

"בעוד דיאט קולה מכיל פחות קפאין מאשר קולה רגילה, הוא עדיין מכיל כמות מתונה", הסביר ג'ונג'ה. "קפאין משתן, מה שאומר שהוא יכול לגרום להתייבשות".

עם זאת, דובר קוקה-קולה אמר ל"סאן" כי משקאות החברה הינם "בטוחים לחלוטין וניתן ליהנות מהם כחלק מאורח חיים מאוזן".