במסגרת שיתוף פעולה בין מדינות בתחום קידום אריכות חיים בריאים הגיעו לבית חולים שמואל הרופא שבבאר יעקוב קבוצה של אנשי ציבור הודים בשנות השבעים לחייהם כדי לקבל הערכה ויעוץ בתחום מניעת מחלות זיקנה. הם הגיעו לישראל בשיתוף עמותת "ותק" העוסקת בסיוע לאוכלוסייה בגיל השלישי. 

הרופאים הבכירים בבית החולים שמואל הרופא התגייסו למשימה באהבה וכל אחד מהאורחים זכה לקבל הערכה גריאטרית מקיפה גופנית, תפקודית וקוגניטיבית ובכלל זה הדרכה אישית ומתן המלצות מותאמות אישית כיצד לשמור על הבריאות ולמנוע תחלואה. לדוגמא, איבחון ליקויים ביציבה ומתן המלצות לשיפור המצב ולמניעת נפילות, אשר, כידוע, הן אחד הגורמים הבולטים בהידרדרות בגיל המבוגר. כמו כן, בדיקת מצב תזונתי ומתן הנחיות כיצד ניתן למנוע איבוד מסת שריר, אשר כה אופייני לגיל המבוגר. בנוסף, בדיקת זיכרון, איבחון שינויים התחלתיים ומתן הדרכה מפורטת לפעילויות המחזקות את הזיכרון.

חברי המשלחת הביעו הערכה רבה למיקצועיות של בית החולים והזמינו את הרופאים ללמד את אנשי המקצוע בהודו את התחום. מנהלת בית החולים ד"ר בתיה כגנסקי: הרפואה הגריאטרית בארץ היא בין המובילות בעולם בתחומה. בעצם, לאור הזדקנות האוכלוסייה אנו מפתחים את רפואת העתיד - רפואה מניעתית בגיל השלישי.  מטרתה לא רק לטפל במחלות אלא אף לעכב תהליכי הזדקנות טבעיים ולהגדיל עוד ועוד את הפער בין הגיל הכרונולוגי לזה הפיסיולוגי. 

אכן, ניתן להישאר בריא ופעיל בכל גיל וזאת רפואת העתיד שאנו מקדמים בבי"ח שמואל הרופא. יו"ר עמותת "ותק" - ד"ר איליה סטמבלר, מסר: "קידום אריכות חיים בריאים ומניעת מחלות זקנה היא משימה בינלאומית ונצליח לקדם אותה רק בשיתוף פעולה בינלאומי. ביקור זה היה צעד חשב לשיתוף פעולה שכזה".