הטיפול הכימותרפי מלווה במספר תופעות לוואי, בהן נשירת השיער של המטופלים. בימים אלה נכנס לשימוש בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד טיפול מיוחד שימנע 70 אחוזים מנשירת השיער. מדובר בכובע מיוחד, אשר המטופל חובש במהלך הטיפול. בעת החבישה, מוזרמים אליו נוזלי קירור שמסייעים לשמור על חום הקרקפת של עד 20 מעלות בלבד.

במהלך הפעולה, הזקיק סביב שורש השערה מתכווץ, הדם אינו זורם לשורש השיער ולא פוגע בו כתוצאה מתהליך הכימותרפיה. הטיפול החדש ניתן בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד ללא כל צורך בהפניה או התחייבות ייחודית כי אם כחלק משגרת הטיפולים.

הכובע המיוחד (צילום: דוברות ''אסותא'' אשדוד)
הכובע המיוחד (צילום: דוברות ''אסותא'' אשדוד)

ד"ר לריסה ריבו מנהלת המכון האונקולוגי בבית החולים סיפרה: "מחלת הסרטן הינה מחלה מורכבת ומאתגרת, אך בניגוד לעבר, היום יש לרפואה מגוון רחב של כלים לטפל, להתמודד ולרפא. ההתקדמות הטכנולוגית גורמת לכך שמחלות רבות שבעבר היו כגזרת גורל – למחלות שאפשר להתמודד איתם ואף לנצח".

הכובע המיוחד. צילום: דוברות "אסותא" אשדוד

"לשמחתי, הקידמה הטכנולוגית מאפשרת לא רק להתמודד עם המחלה עצמה כי אם גם עם תופעות הלוואי הנגזרות ממנה ומהטיפולים שניתנים לה. תופעת נשירת השיער למטופלי הכימותרפיה גרמה להם לטראומה גדולה. לשמחתי, היום נעשה עוד צעד בדרך להפוך את התופעה הזו לחלק מנחלת העבר של המטופלים", סיכמה.