הכתבה נכתבה בשיתוף בית השמש, בית אבות ברעננה לדיירים החיים עם דמנציה

החיים מקבלים תפנית בלתי צפויה כאשר הורינו האהובים, מתחילים להפגין סימפטומים של בעיית זיכרון. אנו עדים לשינויים העדינים אך העמוקים כאשר הם מתמודדים עם קשיים קוגניטיביים שונים, המובילים בסופו של דבר לאבחנה הרפואית המצערת כי לקו במחלת האלצהיימר. ההשפעה של אלצהיימר נרחבת, שכן, היא משפיעה לא רק על המטופל אלא גם על בני משפחתו.

כשהמחלה "גונבת" בהדרגה זכרונות אהובים ומשבשת את שגרת היום יום, הן החולה והן בני משפחתו עומדים בפני מסע מאתגר מלא בטלטלות רגשיות, התאמות וחיפוש אחר אסטרטגיות התמודדות יעילות. מגבולות בתיהם ועד אל העולם שבחוץ, השפעתה של מחלת האלצהיימר מורגשת עמוקות, והיא דורשת חזית מאוחדת של תמיכה והבנה.

אלצהיימר בכמה מילים
מחלת אלצהיימר היא הפרעה נוירולוגית מתקדמת המשפיעה על זיכרון, חשיבה והתנהגות. זוהי הצורה הנפוצה ביותר של דמנציה, המהווה כ 60-80% מהמקרים. אנשים עם אלצהיימר חווים לעתים קרובות קשיים בפעילויות יומיומיות שגרתיות, התמצאות במרחב וכו'.

ככל שהמחלה מתקדמת, הצורך בטיפול והשגחה צמודה הופך להיות הכרחי ומחויב במתן סביבה תומכת ומטפחת ולא תמיד השהות בבית היא המענה הטוב ביותר למצב החדש, לכן עלינו "לחשב מסלול מחדש" ולחפש אחר אפשרויות מתאימות יותר להשגחה וטיפול במקום מתאים ומקצועי מחוץ לבית, כמו בית אבות סיעודי לחולי דמנציה ברעננה

מהו בית אבות לחולי דמנציה?
בית אבות מותאם לחולי דמנציה הינו מוסד גריאטרי שיקומי טיפולי בו מקבל המטופל את כל הדרוש לו על מנת שיוכל להמשיך ולתפקד בשגרה ולנהל אורח חיים פעיל ככל הניתן , תוך קבלת  איכות מגוון טיפולים והתערבויות שנועדו להאט את הירידה הקוגניטיבית, לשפר את התפקוד הפיזי ולאפשר חיים וקשרים חברתיים עם הדיירים הנוספים החוסים בבית האבות. בארץ ישנם כמה וכמה מוסדות ובתי אבות ייעודיים לטיפול בחולי דמנציה, ועדיין, כיצד נוכל לדעת איזה מהם הוא המתאים ליקירנו? 

בית השמש – בית אבות סיעודי לחולי דמנציה ברעננה. 
אחד מהבולטים שבבית האבות המתמחים בטיפול שיקומי בחולי דמנציה ובמצב סיעודי מורכב בארץ הינו "בית השמש" הממוקם ברעננה. בית שמש בולט כבית אבות יוצא דופן, המציע מגוון רחב של שירותים המותאמים במיוחד לחולי דמנציה ואלצהיימר. עם פילוסופיה המושרשת בטיפול מכיל ותומך, בבית השמש אווירה חמה ומזמינה המשרה רוגע, נוחות וביטחון, הן על החוסים והן על בני משפחותיהם. 

בבית השמש, צוות מקצועי מסור המחויב ליצירת תוכניות שיקום אישיות הנותנות מענה לצרכים הייחודיים של כל דייר ודייר, תוך מתן מענה מקיף ומלא על הצרכים המורכבים של חולי דמנציה ואלצהיימר. צוות רפואי, מטפלים אלטרנטיביים מקצועיים ומסורים, מצוידים בידע ובמיומנויות בכדי להעניק טיפול ותמיכה מותאמים אישית. שירותי הטיפול המקיפים כוללים טיפול תרופתי, סיוע בפעילויות יומיומיות, ארוחות מזינות ותוכניות שיקום מיוחדות. כל דייר זוכה ליחס אישי וזוכה ליחס של כבוד והערכה מרביים.

טיפול בעזרת בעלי חיים
אחד הגורמים המבדילים העיקריים של "בית שמש" הוא שילוב הטיפול בעזרת בעלי חיים. מחקרים רבים מראים ומוכיחים את ההשפעה החיובית של בעלי חיים על אנשים עם דמנציה, כולל אינטראקציה חברתית מוגברת, הפחתת מצבי דיכאון ושיפור הרווחה הכללית. נוכחותם של בעלי חיים בבית שמש יוצרת סביבה המטפחת שמחה, קשרים חברתיים וחיבור רגשי עבור הדיירים.

כחלק משגרת המקום, מאפשרים בבית השמש לדיירים להם חיות מחמד, לצרף את הכלב / החתול הפרטיים, אל המקום. צוות המטפלים נוכח לראות כי המעבר לבית השמש יכול להיות הרבה יותר רגוע וחלק כאשר חיית המחמד הפרטית נמצאת עם הדייר כך שהקליטה במקום החדש עוברת בצורה נינוחה יותר מאשר היה ללא חיית המחמד האהובה. 

חללי מגורים בטוחים ונוחים בבית השמש
בית שמש מציע מגורים נוחים ובטוחים שנועדו לענות על הצרכים הייחודיים של חולי דמנציה ואלצהיימר. המקום תוכנן בקפידה כדי ליצור אווירה ביתית נעימה, ולהבטיח שהדיירים ירגישו בטוחים, נוחים ונינוחים. חדרים ואזורים משותפים חצר רחבת ידיים ופינת חי מקסימה, כל היבט של הסביבה מותאם לשיפור הרווחה ואיכות החיים של החוסים.

העשרה קהילתית
המקום מכיר בחשיבות של פעילויות משמעותיות לאנשים עם דמנציה ולכן כאן תוכלו למצוא בנוסף לטיפול הרפואיים השגרתיים, מגוון תוכניות מעשירות, כגון טיפול באמנות, תרפיה במוזיקה ומפגשים אינטראקטיביים המסייעים לעורר תפקוד קוגניטיבי ולקדם אינטראקציה חברתית. פעילויות אלה, בשילוב עם בעלי החיים, יוצרות אווירה של מעורבות והגשמה.

בעולם שבו דמנציה ואלצהיימר משפיעות על חייהם של מיליונים, בית שמש הוא בהחלט מקום ייחודי. בית אבות יוצא דופן זה מוקדש למתן טיפול מיוחד לאנשים המתמודדים עם האתגרים של דמנציה ואלצהיימר. עם גישה ייחודית המשלבת טיפול בעזרת בעלי חיים לצד טיפולים קונבנציונליים, בית שמש מציע סביבה הוליסטית בה הדיירים יכולים לשגשג ולקיים שגרת חיים רגילה ככל הניתן ולכן הוא נחשב לאחד המומלצים בארץ לאנשים עם דמנציה ולטיפול באנשים במצב סיעודי מורכב. 

מאחלים בריאות טובה לכולם.

*התוכן בערוץ זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.

הכתבה נכתבה בשיתוף בית השמש, בית אבות ברעננה לדיירים החיים עם דמנציה