בדיוק כשחשבנו שהיא הפכה לווירוס עונתי, הקורונה חזרה וכבר מתפזרת ברחבי העולם. זן חדש של נגיף הקורונה (SARS-CoV-2), הידוע בשם EG.5.1 כבר מתפשט במדינות רבות, כך דיווחו מומחי בריאות. נכון ל-24 ביולי, 2,442 סימנים של EG.5.1 זוהו ב-36 מדינות ברחבי העולם, כולל לפחות 18 מקרים בישראל, על פי נתוני Outbreak.info, אתר המאגד נתונים על הנגיף. ברשתות החברתיות, וירולוגים כינו את הגרסה "אריס" ("Eris").

הזן החדש הפך נפוץ בבריטניה ומספר האשפוזים בבתי החולים המקומיים בעקבות הנגיף גובר. לפי סוכנות הבריאות הבריטית לביטחון הבריאות (UKHSA), ניטור הזן EG.5.1 החל בתחילת יולי עקב דיווחים הולכים וגדלים על הזן הבינלאומי, במיוחד באסיה. הגרסה זוהתה לראשונה במרץ האחרון. 

על פי דיווחי סוכנות הבריאות הבריטית לביטחון בריאות, אחד מכל שבעה מקרים חדשים של קורונה בחודש יולי האחרון, אותר עם הזן החדש בשם EG.5.1, צאצא של משפחת האומיקרון. הסוכנות עקבה אחר השכיחות של הזו עקב עלייה במספר המקרים במדינות רבות בעולם ובמיוחד באסיה. כך לפי דיווח מרשת סקיי. 

"אנחנו ממשיכים לראות עלייה במקרי הקורונה בדו"ח השבוע. ראינו גם עלייה קטנה בשיעורי האשפוז בבתי החולים ברוב קבוצות הגיל, במיוחד בקרב קשישים", אמרה ד"ר מרי רמזי, ראש תחום החיסון ב-UKHSA. "רמות הקבלה הכלליות עדיין נשארות נמוכות ביותר ואנחנו לא רואים כרגע עלייה דומה בכניסות לטיפול נמרץ. נמשיך לעקוב מקרוב אחר שיעורים אלו".

היא הוסיפה: "שירות הבריאות הלאומי יצור קשר בסתיו 2023, כאשר החיסון העונתי יהיה זמין עבור אלה שזכאים בשל מצבים בריאותיים או גיל, ואנו קוראים לכל מי שמוצע לו לקחת את החיסון".