בית החולים מעייני הישועה בבני ברק פועל משעות הבוקר (שלישי) במתכונת חירום, בעקבות מתקפת הסייבר שהשביתה את מערכות המחשוב

המערכות הושבתו: מתקפת סייבר נגד בית החולים מעייני הישועה 
לאחר מתקפת הסייבר במעייני הישועה: הנתונים המדאיגים על בתי החולים

מרפאות החוץ נסגרו למטופלים שקבעו תורים מראש, למעט במקרים דחופים, מכון הדימות נסגר ובחדר המיון קיבלו רק מקרים דחופים. מטופלים שהגיעו לפקידות הקבלה באולם הכניסה לבית החולים, טופלו ברישום ידני בלבד. "אין לנו מחשבים והכל נעשה ידנית", סיפרה אחת הפקידות. "חזרנו 40 שנה אחורה".

מיטל, יולדת שהשתחררה לאחר המתנה של למעלה משעתיים, סיפרה: "הייתי אמורה להשתחרר בשעה עשר, אבל לא היו מחשבים ולא ניתן היה להוציא עבורי את מכתב השחרור. המתנתי עד שקיבלתי מכתב שחרור ידני. "היו יולדות שאמורות היו להשתחרר והן נכנסו ללחץ, אבל באופן אישי, כמי שעובדת בתחום הרפואה, הסברתי שהכל בסדר וצריך עוד קצת סבלנות, כדי לחזור עם התינוק הביתה".

גם החניון הסמוך לבית החולים והרחובות הסמוכים הצבועים בכחול-לבן היו כמעט ריקים ולא הייתה בעיה במציאת מקום חנייה. "בימים רגילים קשה מאוד למצוא מקום חנייה בכחול-לבן והפעם לא הייתה בעיה, הייתה חנייה בשפע", סיפר מבקר שהגיע לבית החולים.

בכניסה לבית החולים התנועה הייתה דלילה, כאשר רק אמבולנסים בודדים הגיעו. "בימים רגילים, אמבולנסים יוצאים ונכנסים בכל כמה דקות", סיפר עובד בבית החולים. מאבטח בכניסה סיפר: "אין היום בכלל תורים, אנשים קיבלו מראש הודעות שלא להגיע, למעט במקרים דחופים, או לביקורי קרובים ומהבוקר הגיעו מעט מאוד אנשים".

במקביל, נמשכים הניסיונות להחזיר את מערכת המחשוב לפעילות, אבל בבית החולים הבהירו, כי המכשור הרפואי המשיך לפעול ולמעט מקרים מאוד דחופים של חולים שהועברו לבתי חולים אחרים, המאושפזים נשארו במחלקות והם מקבלים את כל הטיפול הנדרש. עם זאת, הרופאים ואנשי הצוות, חזרו לתקופת הרישום הידני.

"זה יכול לקרות בכל מקום, זו בעיה לאומית", הזהיר עובד נוסף בבית החולים – "מחכים כבר לשוב לשגרה מלאה ושהמחשבים שוב יעבדו".