הפרטים סביב מתקפת הסייבר שהתרחשה הבוקר (שלישי) על בית החולים מעייני הישועה מתחילים להתבהר: על פי ההערכות הראשוניות, קבוצת האקרים רוסית בשם Ranger Locker עומדת מאחורי התקיפה.

"חזרנו 40 שנה אחורה": בבי"ח מעייני הישועה מתמודדים עם מתקפת הסייבר
המערכות הושבתו: מתקפת סייבר נגד בית החולים מעייני הישועה 

מדובר בקבוצת האקרים, אשר פעילה לכל הפחות מסוף 2019, ועושה שימוש בשיטת הסחיטה הכפולה - הצפנת מידע וגניבה של מידע רגיש מהארגון הנסחט.

הם תוקפים תשתיות קריטיות רבות, בהן בתי חולים ואתרים לייצור אנרגיה. בין היתר, הם תקפו למעלה מ-50 תשתיות קריטיות בארצות הברית. בעקבות מסוכנותם, ה-FBI הוציאו בשנה שעברה אזהרה מיוחדת מפניהם.

לצד תקיפות הסייבר לצורכי כופר, הם סחטו באופן פומבי למעלה מ-80 קורבנות ברחבי העולם, כאשר כמחציתם בארצות הברית, והיתר בעיקר באירופה. אחד הקורבנות המוכרים ברשימה - חברת התעופה הפורטוגלית Tap Air Portugal.

בתוך כך, בבית החולים הודיעו כי מתקפת הסייבר נבלמה, בעקבות ההחלטה לנתק באופן יזום את מערכות המחשוב. מאז בלימת המתקפה, צוות בית החולים בשיתוף עם אנשי מערך הסייבר הלאומי ואנשי משרד הבריאות, נמצאים בתהליך של ניקוי וזיכוי של מגוון הרכיבים ומערכות המחשוב בבית החולים. רק לאחר זיכוי של המערכות על ידי מומחי הסייבר, הן יוחזרו לפעילות בצורה מבוקרת. 

"אנו שמחים לבשר כי חלקו הארי של תהליך הניקוי והזיכוי כבר מאחורינו", נמסר מבית החולים. "מרבית פעילות בית החולים ממשיכה כסדרה, בצורה בטוחה. חדרי הניתוח יעבדו מחר כמתוכנן וכך גם מרבית מרפאות החוץ. למטופלים נשלחו הודעות. אנו מאמינים שתהליך הניקוי והזיכוי יושלם בהקדם כך שנוכל לחזור לפעילות שגרה מלאה".