כוכבת הריאליטי ושחקנית "בוורלי הילס 90210" לשעבר טורי ספלינג חשפה ביום ראשון כי היא מאושפזת בבית החולים. ספלינג לא חשפה את סיבת האשפוז, אך סיפרה בפוסט שהעלתה לאחרונה כי היא וילדיה חולים מאוד בעקבות בעיית עובש מתמשכת בביתם. "הבית שלנו הורג אותנו לאט לאט לאט כבר במשך שלוש שנים", כתבה באינסטגרם.

שוברים ביצים על ראשי ילדים: הטרנד החולני שכבש את הטיקטוק | צפו
לקראת שנת הלימודים: איך להכין ילדים עם מוגבלות להשתלבות בכיתה רגילה

מהו עובש ומדוע הוא מסוכן לנו?

עובש נמצא לרוב על עץ, שטיחים או בדים ובתוך צינורות חימום וקירור, ויכול לגדול כמעט על כל משטח, כולל נייר ומזון.

על פי משרד הבריאות של מדינת ניו יורק "נבגי עובש נמצאים תמיד באוויר שאנו נושמים, אך זיהום עובש נרחב עלול לגרום לבעיות בריאותיות".

על פי "Healthline", עובש יכול להופיע בעיקר בצבעים חום, ירוק או שחור, כאשר האחרון הוא המסוכן ביותר. עובש שחור הוא קבוצת פטריות קיר שמתפתחת במקומות רטובים, אם כי רק זנים מסוימים הינם רעילים וגורמים למחלות חשוכות מרפא ולמוות.

פניציליום - המקור לאנטיביוטיקת פניצילין, הוא עובש מטושטש שיכול להיות כחול, ירוק או צהוב. הוא נמצא בדרך כלל במקומות שבהם היו נזקי מים.

אספרגילוס הוא עובש אבקתי בצבע ירוק, לבן או אפור. הוא חי על בדים וקירות, בעליות גג ובמרתפים, כמו גם על מזון.

חשיפה לעובש עלולה לגרום לתסמינים קלים כמו התעטשות, נזלת או אף סתום, שיעול, עיניים מגרדות או דומעות ועור יבש וקשקשי, על פי מרפאת "מאיו". לאנשים שסובלים מאסתמה, אלרגיה או מערכת חיסונית חלשה יכולים להיות סימפטומים חמורים יותר כגון צפצופים, קוצר נשימה ולחץ בחזה.

למרות סיכונים אלה, בארצות הברית יש מעט תקנות שמתייחסות באופן ספציפי לעובש במבנים: "בדיקת עובש אינה מומלצת, וגם אינה נדרשת על ידי אף סוכנות רגולטורית", על פי אתר משרד הבריאות של ניו יורק. "אין תקן מדינתי או פדרלי לעובש בבתים. דיגום ובדיקת עובש יכולים להיות יקרים יותר מאשר פשוט לנקות ולתקן את בעיות המים שמאפשרות לעובש לגדול".

כשמדובר בבדיקות עובש או הסרת עובש, לרוב אין בהן צורך: "ברוב המקרים אין צורך בשכירת קבלן הערכת עובש מורשה. רוב האנשים יכולים לזהות ולנקות את צמיחת העובש בעצמם", נכתב באתר. "משטחים קשים עם עובש שאינם רקובים ניתן לנקות עם מים וסבון. במקומות שבהם זה לא מעשי לסלק לחות, אקונומיקה כלורית מדוללת יכולה למנוע צמיחה של עובש".

נכון לעכשיו לא ברור האם האשפוז של ספלינג קשור לעובש שהוזכר בפוסט שלה ברשת החברתית. בתמונות ובסרטון שהגיעו לידי אתר הרכילות "Page Six" נראתה ספלינג עם חבורות על פניה וזרועותיה כשהיא מלווה לרכב שטח שחור באמצעות כיסא גלגלים ונראית לא יציבה וזקוקה לסיוע.

ב-20 בדצמבר 2009 הובהלה השחקנית והזמרת האמריקאית בריטני מרפי לבית החולים בלוס אנג'לס לאחר שאמה ובעלה מצאו אותה מחוסרת הכרה בחדר האמבטיה בביתה. בבית החולים נקבע מותה של מרפי בת ה-32, ונטען שהגורם למוות הוא שילוב של דלקת ריאות, אנמיה ושילוב של תרופות מרשם, שהובילו לדום לב.

חמישה חודשים לאחר מותה, ב-24 במאי 2010, מת גם בעלה סימון מונג'אק מדלקת ריאות ואנמיה. שמועות ברשת טענו שמותם של השניים נגרם כתוצאה מפטריית עובש קטלנית בביתם, אך חוקרי מקרי המוות קבעו שאין לכך כל בסיס.