בסיום דיון שערך אתמול (רביעי) במשרד הבריאות, הוחלט על העלאת היקף הפעילות ביחידת ההפריה החוץ גופית באסותא רמת החייל ל-25 פעולות של שאיבת ביציות ביום, זאת לאחר שיפור בפעילות היחידה, שנמצא גם בביקורת שנערכה ביחידה. 

הדיון שנערך במשרד הבריאות כלל את הרכב ועדת השימוע ונבחנו בו ההיבטים השונים בנושא תוך שקילת טובת המטופלות. 

בתגובה להודעה, נמסר מעו"ד גלעד יצחק בר-טל המייצג עשרות רופאי פוריות: "ההודעה של משרד הבריאות על העלאת היקף הפעילות כפי שפורסמה לפני שעה קלה, מבטאת את התעלמותו מהמשבר הקשה שנוצר בעקבות ההחלטות השרירותיות שהוא מקבל. בעוד מאות מטופלות נאלצות לוותר על חלומן להורות, מקבל משרד הבריאות החלטה מופרכת, באופן שרירותי, תוך שהוא מתעלם מהזעקה שמשמיעים הרופאים והרופאות בשם המטופלות שלהן כבר שבועות ארוכים".

"מספר הטיפולים שנקבע כעת (בסה"כ 25 שאיבות ביום) , לא נותן פיתרון למאות מטופלות שנפגעות. למאות טיפולים שנדחים! ואין כל סיבה מקצועית לכך. גם הביקורות שנערכו לאחרונה ביחידה תומכות בכך ומוכיחות שקיימת היכולת המקצועית והטכנית של היחידה להפריה חוץ גופית באסותא רמת החייל להרחיב באופן משמעותי את פעילותה. מספר הטיפולים שנקבע כעת, אין בו שום בשורה למטופלות. לעג לרש!  
למרות שהפצירו הרופאים במשרד הבריאות לזמנם לדיון ע"מ לקבל החלטה מושכלת, בחר שוב משרד הבריאות לקבל החלטה במחשכים תוך התעלמות מוחלטת מעמדתם המקצועית ותוך שהוא עיוור לסבלן של המטופלות. משרד הבריאות איבד את הדרך והוא מחרב במו ידיו את תחום ההפריה החוץ גופית בישראל. אין לנו כוונה לתת לזה יד ואנחנו נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו.  ברוח הימים, אנו קוראים למשרד הבריאות לעשות חשבון נפש ולשנות את החלטתו באופן שניתן יהיה לאפשר מתן טיפול רפואי, שהוא אינו בגדר מותרות, לכל המטופלות שזקוקות לכך. ומפצירים במנכ"ל משרד הבריאות להיפגש עם הרופאות והרופאים המובילים את התחום", הוסיף.