ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמה קשה וכואבת. "חברים לרפואה" (ע"ר), העמותה הגדולה ביותר בישראל האוספת תרופות ומחלקת אותן למי שנזקק, נרתמה בימים האחרונים כדי לסייע לאזרחים תושבי הדרום שפונו מביתם בבהילות ונזקקים לתרופות וציוד רפואי מיידי אותם הם מתקשים להשיג, ומסייעים גם בהשגת ציוד רפואי מתקדם לכוחות הביטחון. 

עם זאת, לאור הדרישות והבקשות הרבות לתרופות וציוד כתוצאה מהמצב הנוכחי, בעמותה פונים לציבור ומבקשים סיוע – באמצעות תרומה כספית (המיועדת לרכישת תרופות וציוד רפואי בלבד) או תרומת תרופות וציוד רפואי מסייע. בעמותה מציינים כי יש כרגע חוסרים בתרופות וציוד רבים - גם בתרופות בסיסיות וציוד בסיסי עבור אלפי משפחות שנאלצו לעזוב את ביתם ואת המרפאות שלהם, וגם בציוד מתקדם יותר כמו ציוד החייאה ומכשירי אולטראסאונד ניידים, בנוסף לשיפור ציוד קיים עבור יחידות צבאיות.

ברוך ליברמן, מייסד ומנכ"ל "חברים לרפואה", מספר כי "מיד עם פרוץ המלחמה הקמנו במהירות מרכז לוגיסטי שמטרתו לאסוף תרופות וציוד רפואי המשרת בימים אלה גם את מפוני הדרום וגם את כוחות הביטחון. את כל זאת, אנו עושים במקביל כמובן לעבודתנו הרגילה, שהיא אספקת תרופות לעשרות אלפי חולים שנזקקים להן מדי חודש.

מיום ראשון האחרון ובמשך ארבעה ימים חילקנו ציוד רפואי לאלפי אנשים בשווי כספי של למעלה ממיליון שקלים, אבל זה ממש רק קצה הקרחון - והצורך בשטח גדול פי כמה. אנו עושים את המירב כדי לנסות ולענות על כל הבקשות, אבל אנו מקבלים המון פניות ולצערנו מתקשים כרגע לענות על הצורך. שמנו לעצמנו למטרה לא להפקיר אף חולה ואף פצוע, אבל כדי שנוכל לעשות זאת, לדאוג לתרופות ולציוד הנדרש ולאמצעים לשנע אותם למי שזקוק להם – אנו זקוקים לעזרת הציבור באופן מיידי". 

הנה הפרטים לתרומות: https://www.haverim.org.il/donations (ניתן לתרום בהעברה, הפקדה לחשבון או באונליין דרך אשראי, ביט ופייפאל). ניתן לתרום גם באמצעות העברה בנקאית ל'חברים לרפואה', בנק לאומי,  סניף 856, חשבון 2838795. חשוב לציין כי עמותת חברים לרפואה היא בעלת סעיף 46 לפקודת מס הכנסה המאפשר לתורם יחיד לקבל זיכוי מס בשיעור של עד 35% על תרומה שסכומה עולה על 190 ש"ח.

אודות "חברים לרפואה": עמותת ״חברים לרפואה״ נוסדה בשנת 2003 מתוך חזון לתת תרופה לכל מי שזקוק לה. כיום מהווה העמותה ארגון גג הגדול בתחומו לסיוע בתרופות, החל מתרופות בסיסיות ועד לתרופות יקרות שאינן בסל הבריאות. בזכות פעילות העמותה עשרות אלפי חולים מקבלים סיוע בתרופות מדי חודש, כאשר המספר הולך ועולה כל העת.