במשך כמה שעות, באחד מימי השבוע, מצא עצמו ד"ר באהר סרחאן, בן 37 ממג'ד אל-כרום, רופא בכיר במחלקה לרפואה דחופה (מלר"ד) שבמרכז הרפואי לגליל בנהריה, בתוך סרט מוזר, שאף אחד לא הכין אותו אליו. 

במהלך קבלת פצועים שהגיעו לחדר המיון לאחר שנפגעו מטיל נ"ט במושב שתולה הסמוך לגבול הצפון, גילה ד"ר סרחאן, כי מדובר בשלושה קרובי משפחתו, שניים מהם במצב בינוני ואחד קל. "כרופא לימדו אותי לטפל באנשים והתמחיתי ברפואה דחופה, אבל אני לא חושב שמישהו יכול ללמד אותך איך להתמודד במצבים כאלו, ברמה הנפשית. מעולם לא האמנתי שאטפל בבני משפחה שלי, ועוד במצב חירום בעת מלחמה".

במהלך האירוע פגע טיל נ"ט בארבעה פועלי בניין, שאחד מהם נהרג במקום והשלושה הנוספים (אב ושני בניו) הובאו למרכז הרפואי שבנהריה. "קיבלנו הודעה שאמורים להגיע פצועים משתולה והתחלנו להתכונן לקליטתם", סיפר ד"ר סרחאן.

"פתאום ניגש אלי אחד העובדים והראה לי סרטון ממקום האירוע שהופץ ברשתות חברתיות. באותו הרגע זיהיתי את הרכב המשפחתי והבנתי שזה קשור אליהם. תוך שנייה התקשרה אלי דודה שלי, שסיפרה לי כי בעלה, גיסה והחם שלה, היו באותו מקום ורצתה לבדוק אם הם הגיעו אלינו. תוך כמה דקות ראיתי אותם מגיעים והבנתי שמצבם יחסית בסדר. ניגשתי אליהם מיד, היה לי חשוב להפגין נוכחות ולהרגיע אותם. כואב לי על העובד הנוסף שנהרג (לא קרוב משפחה). אין ספק שהיה להם מזל גדול", הוסיף. 

ד"ר סרחאן מגלה כי לא חשב יותר מדי במהלך הטיפול בפצועים. "במצבים כאלה אתה עובד על אוטומט, ולמעשה הרגשתי שאני נמצא בשתי חזיתות, גם מטפל בפצועים וגם מרגיע את המשפחה ומנסה לתמוך ולעזור", הסביר. "באופי שלי אני אדם קר רוח, כך שזה גם עזר לי בסיטואציה הזו", הדגיש.

שניים מהפצועים, האב ואחד מבניו, בני 70 ו-39, מאושפזים במצב בינוני במחלקה כירורגית, בן נוסף שוחרר לביתו לאחר שעבר בדיקות בחדר המיון.