מלחמת חרבות ברזל: הידיעה על הנוהל החריג שפרסמה הנהלת אחד מבתי החולים במרכז הארץ בנוגע לקבלת מחבל לבדיקה ולטיפול במלר"ד (מיון לרפואה דחופה), עוררה סערה וזעם בקרב צוותי האחיות והאחים בלא מעט בתי חולים. בנוסף, היא חשפה שני אירועים חריגים מהשבוע וחצי האחרונים שהתחוללו באותו בית חולים שבו נערכים לקליטת מחבלים.

המחבלים מודים בחקירות: "בחמאס מסתתרים במקומות שצה"ל לא יפציץ" | צפו
ארדואן בעצרת הענק למען עזה: "נכריז על ישראל כפושעת מלחמה"

במקרה הראשון שאירע לפני כשבוע וחצי כותבים אנשי הצוות הרפואי של בית החולים בכעס: "בשבוע שעבר קיבלנו חייל הרוג בחדר הלם ובמקביל מחבל מאותו אירוע. כל החברים של החיים בוכים בחוץ ובפנים צריך לטפל במחבל, נראה למישהו הגיוני?".

אחת האחיות מבקשת לכאורה להרגיע וטוענת שהם חתומים לכאורה על התחייבות לטפל בכל אדם: "אנחנו בכללית חרטנו על דגלינו לטפל בכל אדם שמגיע למיון", דברים שהעלו את חמתם של החברים באותה קבוצת וואטסאפ, "מי זה אנחנו שחרטנו? אנחנו בכללית לא חתמנו על שום דבר". אחרת הוסיפה, "אבל הם לא בני אדם".

תיעוד מהתקיפה בה חוסל ראתב אבו צהיבאן (צילום :דובר צה"ל)

אחות נוספת ציינה: "שום דבר במדינה הזו כבר לא הגיוני". בקרב האחיות והאחים היו שהגדילו לעשות וציינו, "תבקשו מאחים ואחיות בסורוקה לטפל במחבלים תראו איך הם יגיבו".

הדברים נאמרו בצל הניסיון להשעות אחות במיון ילדים בסורוקה שכתבה נגד עובדים בבית החולים שהביעו תמיכה לכאורה בטבח ואיימה לחשוף כל אחד מהם שיסית לתמיכה בטרור. אחרי שבית החולים החליט להשעותה הלחץ הציבורי עשה את שלו והיא הוחזרה לעבודה.

אלא שבכך לא הסתיימו הדרמות באותו בית החולים לדברי איש צוות של בית החולים בשבוע שעבר התחולל אירוע שעורר סערה והציף את זעמם של האחיות והאחים במיון , שם יש התנגדות כמעט מוחלטת לקליטת מחבלים והמסמך שהופץ על ידי ההנהלה לכאורה כדי למנוע מפגש בין מחבלים לחולים אחרים רק הוסיף על התסיסה במקום.

"היה אירוע שבו הגיע מחבל קטין בן 15 עם חיילים לחדר המיון ואחות שהייתה צריכה לטפל בו סירבה. רופא זעם עליה והיא טענה שזה בגלל בעיות הורמונליות. אחות אחרת, ניגשה למקום שלפה את העירוי מאותו מחבל ודרשה לפנות אותו מבית החולים. יש לצבא מרכזי קליטה למחבלים וחדרי מיון וניתוח שיקחו את כולם לשם.

אנחנו לא מעוניינים לטפל במי שיש לו דם על הידיים. ילדים נטבחו, התמונות שנחשפנו אליהן מזעזעות ומישהו יכול לכפות עלינו להעניק טיפול לכאלה שאנסו את בנותינו, כרתו ראשים של יהודים והתעללו בהם לפני ששרפו את גופותיהם, אין גבול לחוצפה?!".

אחות מבית החולים הוסיפה: "נראה מי בהנהלה שידרוש דבר כזה, אנחנו נפעל במלוא החומרה. אמנת האג לא דורשת לטפל בחלאות ובמפלצות אז התירוץ של אמנת הרופאים לא קביל ולא רציני. אני מכירה את האירוע לפרטיו, מאבטח של בית החולים שהיה במקום תרגם את המכתב שנתפס על גופו של אותו מחבל שניסה כאמור לדקור את החיילים שהביאו אותו והוא כתב במפורש שהוא מבקש באימו שתהיה גאה בו כי הוא רצה להיות שהיד ולרצוח יהודים. באחד כזה לא מטפלים. נקודה".