אתמול נערך טקס מרגש ומשפחתי במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית – כזה שפחות טריוואלי שיקרה בין כתלי בית חולים.

אבל, ימי המלחמה הלא פשוטים מביאים איתם גם רגעים מרגשים המחברים בין עולמות – ואתמול הוענקו דרגות לחיילות וחיילי המילואים של ר"מ 2 מחיל הרפואה המוצבים במרכז הרפואי מתחילת מלחמת "חרבות ברזל".

"במרכז רפואי מאיר מוצבים כ-30 חיילי מילואים מחיל הרפואה מאותה שבת ארורה ב-7.10 המלווים את החיילים הפצועים המטופלים בבית החולים ואת בני משפחותיהם. החיילות והחיילים שלנו מקבלים את הפצועים ומוודאים כי בני המשפחה יודעים כי החייל נמצא בבית החולים ומחברים אותם אליו עם הגיעם למאיר. מרגע שחייל פצוע מובהל לבית החולים חיילי ר"מ 2 כנציגי צה"ל במקום, דואגים לכל צרכיו ולצרכי משפחתו, ומעניקים לו את המעטפת הרחבה ביותר, הן במסגרת הפקודות (הלנת בני משפחה, הסעות וכו') והן במציאת פתרונות יצירתיים לצרכיו ולצרכי ורצונות משפחתו בשיתוף ובסנכרון ראוי לשבח עם הצוותים שבמאיר. כמו שהחיילים שלנו אוהבים להגיד, אנחנו נוריד את הירח בשבילם וזו אינה קלישאה". 

טקס הענקת הדרגות במרכז רפואי מאיר (צילום: דוברות מאיר)
טקס הענקת הדרגות במרכז רפואי מאיר (צילום: דוברות מאיר)

"חיילי היחידה, היו אמורים לקבל העלאה בדרגה בימים אלו וזה היה טבעי וברור שאנו נעניק אותה במקום שמהווה בעבורנו בית חם, עוטף ומקצועי בחודש וחצי האחרונים. אנו זוכים לשרת בימים אלו בבית חולים נהדר והיה זה כבוד גדול להעניק לחיילינו דרגות גם ע"י הדרג הניהולי הבכיר במרכז הרפואי. ד"ר ירון מושקט, מנהל המרכז הרפואי וסגנו ד"ר יעקב חן, מילאו שורה של תפקידים משמעותיים בשירותם הצבאי, ד"ר מושקט היה רופא חטיבתי בשריון וסגן מנהל המכון לרפואה ימית בחיל הים וד"ר יעקב חן שירת כמפקד פלגת רפואה בחיל האוויר וראש ענף רפואה מבצעית", שיתפו רס"ן אורן רוזנפלד וסרן ניר הר-צמר שהעניקו אמש את הדרגות לצידו של סא"ל עדי בוחבוט, מפקד מרפ"א מרכז".