בתי חולים בבייג'ינג ובמחוז ליאונינג שבסין, נאלצים להתמודד עם המוני ילדים שחלו בדלקת ריאות מסתורית בשבועות האחרונים. התסמינים כוללים תסמיני שפעת וחום גבוה אך ללא שיעול. כיתות שלמות נסגרו בבתי ספר בעקבות הידבקות של מורים ותלמידים, כך לפי הדיווחים ב"דיילי מייל" הבריטי.

מומחים מתחום הרפואה במדינה מעריכים כי מדובר בהתפרצות של דלקת ריאות נגיפית, אולי שפעת או וירוס אחר, אך ישנו החשש שמא מדובר בנגיף חדש שעלול להתפשט במהירות כמו וירוס הקורונה. בתי החולים בבייג'ינג התמלאו באלפי ילדים חולים שממתינים שעות ארוכות לטיפול, ובחלק מבתי הספר בוטלו השיעורים בשל מספר רב של תלמידים ומורים חולים.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

התפרצות קורונה בסין (צילום: רויטרס)
התפרצות קורונה בסין (צילום: רויטרס)

התקשורת המקומית דיווחה כי חלק מההורים חושדים שהשלטונות מסתירים את ממדי ההתפרצות. לדבריהם, נראה כי המצב הנוכחי דומה להתפרצות נגיף הקורונה בסוף 2019 - תופעה אותה סין הסתירה בתחילה. עם זאת, ייתכן שהמגיפה קשורה לדלקת ריאות שכיחה יותר כמו וירוס חולף, וזאת בשל תסמינים קלים יחסית, כך לפי ה"דיילי מייל".

נגיף הקורונה בסין (צילום: רויטרס)
נגיף הקורונה בסין (צילום: רויטרס)

עוד צוין בעיתון הבריטי כי הרשויות בסין טרם מסרו מידע ברור על סוג המחלה, היקפה ומקורה, וישנו הצורך בשקיפות ובבדיקות מעבדה כדי לאשר את הגורם להתפרצות ולוודא שמדובר במחלה מוכרת ולא בנגיף חדש מסוכן. עד כה מעט מאוד ילדים מתו כתוצאה מהמחלה, אך יש חשש מעלייה בעמידות לאנטיביוטיקה שעלולה להקשות על הטיפול בנגיף המסתורי.

מדענים רבים קראו לסין לנקוט בשקיפות מלאה ולשתף את העולם במידע על מנת למנוע הסתרה כמו ב-2019. הם הדגישו שכל מדינה מחויבת בדיווח מהימן על התפרצויות מחלות חדשות.