ד"ר נירה, רופאת עור, בוגרת בית הספר לרפואה של הארוורד, טענה כי שילוב שלוש כפות בלבד ביום של המזון הבא בתפריט, עשוי לסייע במניעת קמטים בעור הפנים.

ד"ר נירה, שמנהלת חשבון TikTok פופולרי עם 76.4 אלף עוקבים, העלתה סרטון שבו היא מסבירה את הטיפ שלה. "אני ממליצה למטופלים ולמטופלות שלי לאכול שלוש כפות שקדים ביום כדרך טבעית להילחם בקמטים," כתבה בסרטון. "אבל חשוב לציין שזהו מחקר ראשוני בלבד, ונדרש מחקר נוסף כדי לאמת את היעילות באופן מוחלט."

@dermatologysurgeon A 24-week clinical study showed that women who consumed about 400 calories of almonds per day (roughly three handfuls) had a significant reduction in facial wrinkles/fine lines and hyperpigmentation. #wrinkletreatment #wrinkles #antiaging #fyp ♬ original sound - Taylor Dean

מחקר שפורסם ב-2021 בכתב העת MDPI Journals, בוצע בקרב 49 נשים לאחר גיל המעבר. המחקר מצא כי נשים שאכלו כ-400 קלוריות של שקדים ביום במשך 24 שבועות חוו ירידה משמעותית בקמטוטים וכתמים בעור הפנים. המחקר הראה גם כי לאחר שישה חודשים חלה ירידה של 16% בחומרת הקמטים ו-20% בפיגמנטציה בקרב הנשים שאכלו שקדים. בנוסף, חלה עלייה בלחות העור בלחיים ובמצח.

שקדים, אילוסטרציה (צילום: אינג אימג')
שקדים, אילוסטרציה (צילום: אינג אימג')

הסרטון של הרופאה עורר תגובות נלהבות בקרב הצופים. "אני רצה לקנות שקדים עכשיו!" כתבה אחת. "תמיד אכלתי שקדים, זה החטיף האהוב עליי," הוסיפה אחרת. "אימא שלי תמיד צדקה," ציינה שלישית.

עם זאת, חלק מהצופים שיתפו גם חששות ושאלות. "אני אלרגית לאגוזים. יש תחליף?" שאלה אחת הגולשות. ד"ר נירה הציעה תוספי אומגה 3 כבעלי השפעה דומה. "אמרו לי שיותר מדי שקדים גורמים לאבנים בכליות", הסבירה משתמשת אחרת. "באופן כללי, שלוש כפות (כ-258 קלוריות) לא צריכות לגרום לבעיות אצל אנשים בריאים", ענתה ד"ר נירה.