החשיפה המוגזמת למסכים עולה לנו בבריאות: דוח חדש שנערך בארה"ב מגלה שכמעט 70% מהאמריקאים שעובדים במשרד מבלים למעלה משבע שעות ביממה בצפייה במסכים. זמן החשיפה המוגזם הזה גורם לעלייה בהיקף הבעיות הבריאותיות. המחקר נערך בשיתוף איגוד האופטומטריה האמריקאי.

הדוח כלל מדגם של 1,000 תשובות לסקר שנערך בקרב גברים ונשים בגילי 18־64 מ־50 המדינות בארה"ב, וסקירת נתונים וספרות רפואית ששימשו כבסיס לביצוע המחקר. מהממצאים עולה כי תסמיני "זמן המסך המוגזם", או יותר משבע שעות ביממה של צפייה במסכים, עולים לארה"ב 73 מיליארד דולר בשנה.

הנוכחות בכל מקום של מסכים בחיי היום יום מעמידה, על פי מחברי הדוח, אנשים בסיכון גבוה יותר לבעיות עיניים, לכאבי צוואר וגב, ראייה מטושטשת, כאבי ראש ועיניים יבשות. גם שעתיים בלבד של זמן מסך ביום עלולות לגרום לתסמינים אלה ואם אינם מטופלים, הם עלולים להוביל לירידה בתפוקה, להחמרת בעיות עיניים אחרות שלא אובחנו, ולפגיעה באיכות השינה ובבריאות הנפשית.

המומחים המליצו להפחית את ההשפעה השלילית של החשיפה הממושכת למסכים, באמצעות ביקורים תכופים אצל רופא עיניים, שימוש בטיפות עיניים לאלה הסובלים מיובש, והרכבת משקפיים מתאימים. ניהול כזה של התסמינים, עשוי לחסוך עד 1,920 דולר לאדם בשנה.