שמן זית - אחד ממוצרי המזון הבריאים ביותר שאפשר לצרוך. יש לו השפעות חיוביות רבות על הבריאות, וצריכת כף אחת ממנו ביום יכולה לשנות את החיים. הוא חד בלתי רווי ועמוס בנוגדי חמצון ותרכובות בריאות אחרות שלא תמצאו בשמנים מהחי או בשמנים מעובדים, כך לפי מאמר שפורסם בניו יורק פוסט.

מהם היתרונות הבריאותיים של שמן זית?

אחד היתרונות הנפוצים ביותר של שמן זית הוא השימוש בו כחומר משלשל טבעי. עצירות היא בעיה מוכרת ורבים סובלים ממנה, אך שמן זית יכול לסייע בפתרונה. "עצירות מתרחשת בגלל שהמעי הגס סופג יותר מדי נוזלים מהצואה. תהליך זה מייבש את הצואה, מה שהופך אותה לקשה ומקשה עלינו להיפטר ממנה", כך על פי מאמר שפורסם על ידי קליבלנד קליניק. שמן הזית מסייע להרגיע את החלק הפנימי של המעי, תוך שהוא מרכך את הצואה ומקל על פינויה.

שמן זית (צילום: אינג'אימג')
שמן זית (צילום: אינג'אימג')

בנוסף, מחקרים הראו שצריכת שמן זית קשורה לסיכון נמוך יותר למוות מדמנציה - הגורם השביעי למוות, לפי ארגון הבריאות העולמי. "ייתכן שחומרים אנטי-אוקסידנטיים בשמן חודרים למוח ומגנים עליו. כמו כן, שמן זית תורם לבריאות הלב וכלי הדם", אמרה ד"ר אן-ג'ולי טסייר מאוניברסיטת הרווארד לניו יורק פוסט.

השמן הינו מרכיב מרכזי בדיאטה הים-תיכונית, שקשורה לסיכון נמוך יותר למחלות לב ולתמותה בכלל. מחקרים הראו שלמעלה מחצי כף שמן זית ביום מפחיתה את הסיכון למוות מסרטן, מחלות ניווניות ומחלות נשימה.

שמן זית (צילום: אינג'אימג')
שמן זית (צילום: אינג'אימג')

מתי כדאי לשתות שמן זית?

לגימת כף אחת או שתיים של שמן זית מוקדם בבוקר על בטן ריקה מועילה במיוחד. פעולה זו מאפשרת לשמן לרפד את הקיבה כדי לסייע לעיכול, להיפטר מהפסולת ולווסת את המיקרוביוטיקה של המעיים לאורך היום.

איזה סוג של שמן זית מומלץ לצרוך?

עדיף לרכוש שמן זית כתית מעולה בכבישה קרה, מה שמאפשר לו לשמור על חלק מנוגדי החמצון והתרכובות הביו-אקטיביות. מומחים הציעו כי צריכת כף אחת ביום של שמן זית כתית מעולה מספקת את מרב התועלת הבריאותית.