ארגון הבריאות העולמי ממשיך במתקפות אנטי ישראליות הפעם מצידו של המנכ"ל: טדרוס אדהאנון גבריוזוס פרסם ציוץ בו הוא טוען כי "על פי דיווחים אוהלי מקלט הופגזו וגרמו למותם של 11 איש ופציעתם של 50 כולל ילדים והם מעוררים זעם רב בל יתואר. אזרחים ועובדי בריאות אינם מטרה, ויש להגן עליהם תמיד. אנו דוחקים בישראל להגיע להפסקת אש".

מנהל ביה"ח סורוקה סוגר חשבון עם מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי שנקט עמדה במלחמה

הפרסום עורר את זעמו של שר הבריאות אוריאל בוסו, שאמר הבוקר (ראשון): "מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי שוב חוטא לתפקידו, מתעלם במכוון מהמציאות בשטח ובוחר בצד של ארגון הטרור הרצחני חמאס. צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם ופועל לשמירה על חיי אזרחי האויב לפנים משורת הדין. מנגד, חמאס רוצח וחוטף אזרחים חפים מפשע ומשתמש בתושבי עזה כמגן אנושי". 

"עובדים של ארגון הבריאות העולמי ותשתיות רשמיות של הארגון משמשים את חמאס עד לרגע זה לביצוע פעולות טרור ולכליאה של החטופים הישראלים", הוסיף בוסו, "134 ישראלים, בהם נשים, ילדים וקשישים מוחזקים בשבי חמאס כבר 149 ימים ושרויים בסכנת חיים מיידית. לפי העדויות הם עוברים התעללות קשה - פיזית ונפשית - הרעבה ופגיעות מיניות חמורות".

"מר טדרוס, במקום לגנות את חמאס, אתה נותן רוח גבית לארגון טרור שאנס, רצח וחטף אזרחים ישראלים חפים מפשע, ונותן פרס לארגון טרור שפוגע בחיי אזרחיו ברצועת עזה. בושה וחרפה".