כולנו מכירים את זרעי השומשום הקטנים, אך האם ידעתם שהם טומנים בחובם עולם שלם של בריאות? מחקרים רבים מצביעים על תרומתם הרבה לגוף האדם, הן כתוספת נהדרת לתזונה והן לאורך כל השנה.

הדיאטנית הוויראלית Vera Mata, הדגישה את היתרונות הללו בסרטון שפרסמה בחשבון האינסטגרם שלה. לדבריה, זרעי השומשום גדושים באינספור סגולות בריאות, וצריכת כמות קטנה מהם במסגרת הארוחות עשויה לסייע בפתרון בעיית חוסר סידן בגוף. יתרון זה נובע מהעובדה שהם מכילים כמות סידן דומה לזו המצויה בגבינה, מוצרי חלב ומוצרי לוואי של חלב.

שומשום (צילום: אינג אימג')
שומשום (צילום: אינג אימג')

יתרון נוסף של זרעי השומשום טמון בתכולת אבץ גבוהה, המסייעת בחיזוק מערכת החיסון ומאפשרת התמודדות יעילה יותר עם מחלות. כמו כן, הם תורמים להפרשת קולגן באופן משמעותי, מה שהופך אותם לטובים הן לבריאות העור והן לצמיחת השיער. מחקרים רבים מדגישים את חשיבותם של זרעי השומשום בחיזוק מערכת החיסון ובשיפור יכולתה להילחם במחלות ובגורמיהן, כגון שפעת, הצטננות ועוד.

שומשום (צילום: אינג'אימג')
שומשום (צילום: אינג'אימג')

לזרעי השומשום מיוחסת גם השפעה חיובית על הורדת לחץ דם גבוה, ובכך הם תורמים להפחתת הסיכון לשבץ מוחי והתקפי לב. יתרון נוסף נוגע להורדת רמות השומנים והכולסטרול ה"רע" (LDL) בדם, ובכך הם תורמים להפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם.

לסיכום, זרעי השומשום מהווים תוספת קטנה וקלה עם השפעה בריאותית אדירה. צריכתם באופן קבוע במסגרת תזונה מאוזנת עשויה לתרום רבות לבריאותכם ולשפר את איכות חייכם.