טוב לדעת - איפה יש יותר קלוריות וחלבון לדעתכם - טוסט מפיתה עם גבינה צהובה או כוס סחלב/שוקו חם? אז עכשיו אני הולכת להפתיע אתכם... בכוס שוקו חם יש יותר קלוריות בצורה משמעותית, וגם יותר חלבון.

בטוסט מפיתה עם גבינה צהובה יש כ-200 קלוריות, ובפרוסת גבינה צהובה עתירת שומן 28% יש 100 קלוריות - סה"כ 300 קלוריות. בפרוסת גבינה צהובה יש כ-6 גרם חלבון. בכוס סחלב חם בבית קפה: (לפי לוח הקלוריות של רשת בית קפה נפוצה מאוד בארץ) יש כ-400 קלוריות בכוס, 11 גרם חלבון ושימו לב לזה: יש 11 וחצי כפיות סוכר בכוס אחת.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

שוקו חם (צילום: ingimage/ASAP)
שוקו חם (צילום: ingimage/ASAP)

אז מיותר לשאול אבל בכל זאת, מה יותר משביע ומה יותר בריא?

פיתה עם גבינה צהובה, כטוסט או לא כטוסט זה לא משנה, היא תהיה משביעה הרבה יותר, אפשר להוסיף פרוסות עגבנייה או פלפל קלוי, זה יוסיף סיבים תזונתיים וויטמין C שדרוש לספיגת סידן.

גבינה צהובה (צילום: אינגאימג')
גבינה צהובה (צילום: אינגאימג')

פיתה עם גבינה צהובה תהיה גם בריאה יותר, וזאת למרות שיש בה טיפה פחות חלבון, והסיבה היא שאין שם כמות ענקית של סוכר כמו שיש בכוס הסחלב החם. בנוסף יש בגבינה הצהובה גם כמעט 300 מ"ג סידן, שזה כשליש מכמות הסידן היומית המומלצת.

כדי לשדרג עוד יותר את הפיתה, אפשר לבחור בפיתה מקמח מלא. זה אפילו יותר מתוק וטעים שווה לכם לנסות. טוסט מפיתה עם גבינה צהובה יכולה להיות אופציה כארוחת ערב גם בזמן דיאטה לירידה במשקל.

האזינו: