זריקות ההרזיה נעשו פופולריות מאוד בשנים האחרונות, ורבים רואים בהן את הפתרון המושלם – הם ימשיכו לאכול מה שבא להם, אבל לא תהיה להם סוכרת וגם יהיו שבעים מאוד ליותר זמן וכך ירזו. זה בדיוק ההיפך מהרעיון הכללי וזה נורא בעיני.

אני מקדישה את הפתיחה של התוכנית לנושא כי השבוע בהרצאת זום שעשיתי, משתתף אמר שכמו שיש אנטיביוטיקה, איזה כיף שיש בימינו תרופה להשמנה וזה הזריקות. אז שימו לב: אנטיביוטיקה הורגת את החיידקים והיא אכן תרופה, ואנחנו לא צריכים לעשות כלום. הזריקות לא עושות דיאטה במקומנו בשום אופן.

זריקות הרזיה, דיאטה (צילום: אינגאימג')
זריקות הרזיה, דיאטה (צילום: אינגאימג')

אולי, ואני חוזרת על המילה אולי, בחלק מהמקרים הן יכולות לעזור בתחושת שובע ובטיפול בסוכרת, ולהוות כמו "מקל הליכה" שאפשר להיעזר בו בתחילת התהליך אבל הן בשום אופן לא במקום דיאטה. זה שאנשים משתמשים בזריקות וחושבים שהם ימשיכו לאכול קמח לבן, בצקים וסוכר, זה עושה בדיוק ההיפך מהמטרה.

צריך לעבור לתזונה נכונה ובריאה ולהפחית פחמימות בכל מקרה. הרעיון הוא לא לאכול מה שרוצים ולקחת זריקות בשום אופן. הרעיון הוא לאכול נכון ובריא ולשנות הרגלים, ומי שלא עושה את זה יחד עם הזריקות האלו, קודם כל מזיק לעצמו. שנית – ברור שבשלב מסוים כשתבינו שיש תופעות לוואי לזריקות ובמקביל גם לא תרדו ממש במשקל – תפסיקו עם הדבר הזה. אז בשביל מה מלכתחילה?

זריקות הרזיה, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג)
זריקות הרזיה, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג)

התרופה היחידה נגד השמנה היא שינוי הרגלים ותזונה נכונה, לא זריקות. תעברו לתזונה בריאה שתשפר לכם גם את המשקל וגם את הסוכרת חברים, אל תחפשו עיקופים וקיצורי דרך, אין משהו אחר ולא יהיה משהו אחר.

אם מישהו חושב שהזריקות יעזרו לו בתהליך אז בסדר, נניח, אני לא בעד אבל נניח, אבל זה חייב לבוא בליווי שינוי הרגלים ודיאטה. הזריקות בפני עצמן לא תרופה להשמנה. חד משמעית.

האזינו: