ההבחנה בין סוכרת סוג 1 לסוג 2 עשויה להיתפס זניחה, אולם מי שאיתרע מזלו והוא נאלץ להתמודד עם אחת מהשתיים, יודע שההבדל קריטי. צעירה בשנות ה־30 המוקדמות לחייה מאזור המרכז, שנחשבה למדענית מבטיחה, טוענת כי טעות באבחון סוג הסוכרת גרמה לה לנכות. 

בכתב תביעה שהגישה לבית המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד, באמצעות עורכי הדין דוד פייל ושיאן קוריאט, נגד קופת החולים שבה היא מבוטחת, טוענת הצעירה כי היא אובחנה באופן שגוי בסוכרת מסוג 2. היא קיבלה טיפול שגוי, בהתאם לאבחנה זו, ונגרמה לה נכות. עוד נטען בתביעה כי היא לקתה בסוכרת מסוג 1 ("סוכרת נעורים") בגיל 31, במהלך טיול בקוסטה ריקה, כפי שאף אובחנה בבית חולים מקומי, שם גם ניתן לה טיפול מתאים באינסולין.
 
יש לציין כי בסוכרת נעורים הלבלב מפסיק לייצר אינסולין, מה שעלול להוביל להתפתחות מצב מסכן חיים בשם חמצת מטבולית (DKA), בייחוד בקרב מבוגרים. לכן הטיפול בסוכרת מסוג 1 מחייב מתן יומיומי של אינסולין, אחרת רמת החומציות בדם עולה, והנזקים הקשים הכרוכים בכך עלולים להגיע אף למוות.
 
אולם לאחר שאובחנה כראוי בקוסטה ריקה, דווקא עם שובה ארצה, מצוידת באינסולין, המצב הסתבך. רופא המשפחה הפנה אותה לבדיקת דם, ואף שהבדיקות הצביעו על סבירות גבוהה לסוכרת נעורים, הרופא  הורה על הפסקת הטיפול באינסולין ונתן לה מרשם לוויקטוזה - המיועדת לטיפול בסוכרת סוג 2.
 

בכתב התביעה נטען כי בשל היעדר טיפול מתאים, הצעירה פיתחה חמצת מטבולית (DKA). כשהגיעה למוקד לרפואה דחופה של הקופה, ממצאי הבדיקות העלו חשד מפורש ל־DKA, ובכל זאת הרופא התורן שלל זאת ורשם לה המשך טיפול נגד סוכרת סוג 2 וכדור נגד בחילות.
 
מצבה המשיך להידרדר, והיא נאלצה להגיע למחלקה לרפואה דחופה בבית החולים מעייני הישועה, שם היא אובחנה במצב מסכן חיים, נשלחה לטיפול נמרץ וחייה ניצלו. עם זאת, האיחור בטיפול, משום שהאשפוז הגיע לאחר כחודש וחצי של טיפול שגוי, גרם לנזק קשה. לפי התביעה, הצעירה סובלת כיום מבעיות קשות בשיווי משקל, מהירדמויות של כפות הידיים והרגליים, מאובדן כוח בגפיים, מעייפות רבה ומקשיים בעבודתה, עם נכות נוירולוגית צמיתה בשיעור של 60%.
 
"מדובר באישה שסיימה בהצטיינות תואר בטכניון ונחשבה עד לאירוע לעובדת מבטיחה באחת מהתעשיות הביטחוניות של ישראל", מסרו השבוע עורכי דינה. "עכשיו היא הפכה לשבר כלי, מתקשה בביצוע מטלות היומיום, סובלת מנפילות חוזרות ונשנות, מעייפות ומקושי בנשיאת משאות ומסוגלת לעבוד רק במשרה חלקית".