שירה מולכו היא אימה  של זוהר בת החמש שלפני כשנתיים אובחנה כלוקה בסרטן מערכת העצבים לאחר שסבלה מכאבים ברגלה. שירה וארז מולכו הם זוג צעיר, רק בני 29, אבל השנתיים האחרונות היו עבורם קשות מנשוא, לא רק בגלל המאבק בסרטן של זוהר הקטנה, אלא גם בגלל היעדר כל תמיכה מצד מקום עבודתו של ארז.
 
 "כשזוהר אובחנה בן זוגי ביקש לקחת חופשה ללא תשלום ובמשך חצי השנה הראשונה של הטיפולים האינטנסיביים מקום העבודה שלו שמר לו לכאורה את המשרה ואף התקשרו מדי פעם לשאול לשלומנו כשהם מבטיחים לו שיש לו לאן לחזור", היא מספרת. "בתום חצי השנה כשביקש לחזור לעבודה חשבנו שיזכה פה ושם לצאת יותר מוקדם או להגמיש את שעות העבודה. אולם,  לא זו בלבד שזה לא קרה, אלא שהוא התבשר  שהוא למעשה מפוטר. אני הייתי בחופשת לידה כשילדתי את בתנו הקטנה ירין  ומרגע שזוהר אובחנה, למעשה לא יכולתי לחזור לעבוד והתפטרתי עוד קודם". 
 
לאביה של זוהר נדרשה עוד שנה וחצי כדי למצוא עבודה אחרת בשכר נמוך בהרבה מזה שהורגל אליו. "עמותת 'גדולים מהחיים' סייעו לנו כשהיינו שנינו מחוץ למעגל העבודה . צריך להבין שטיפול בילד חולה דורש התגייסות של שני בני הזוג. אחד לא יכול להתמודד עם זה לבד. כואב לי שאנשים, ממעסיקים ועד בעלי דירות, פשוט אטומים לזה".
 

מסקר שערכה עמותת "גדולים מהחיים" המסייעת למשפחת מולכו ולעוד כ־1,500 משפחות לילדים חולי סרטן, עולה כי רוב המשפחות התלכדו עקב המחלה, כמו הזוג מולכו. אולם, כשליש מדווחים על פגיעה בלכידות, מתוכן 11% לקראת פירוק או אחרי פירוק התא המשפחתי. ולא בכדי, האתגר הכלכלי של ההורים אדיר – 58% מהמשפחות מצהירות כי הן חוות קושי כלכלי משמעותי עד משמעותי באופן שמקשה להתקיים ולא פחות מ־93% מהמשפחות מדווחות על השפעות שליליות במקום העבודה. למשל: ב־23% מהמשפחות אחד מבני הזוג צמצם את שעות העבודה, ב־43% מהמשפחות אחד מבני הזוג הפסיק לעבוד, בהם 5% עקב פיטורים, ב־17% מהמשפחות שני בני הזוג צמצמו את שעות העבודה וב־10% מהמשפחות שני בני הזוג הפסיקו לעבוד, בהם 4% עקב פיטורים. 
 
כעת יוצאת "גדולים מהחיים" בקמפיין "חזקים מהחיים" לעידוד תרומה לעמותה. ליאור שמואלי, מנכ"ל העמותה, אומר:  "משפחות רבות לא עומדות בעלויות רכישת תרופות לילד, וזקוקות לתמיכה כלכלית כאשר נפגעים מקורות ההכנסה של ההורים. בתום תקופת האשפוז, עם חזרת הילדים לביתם, מתמודדות המשפחות עם אתגרים הכרוכים בהשתלבות מחודשת במערך החיים, תוך שילוב עם שגרת המעקב והטיפולים. השבוע נעלה בקמפיין לעידוד תרומה לילדים חולי הסרטן ובני משפחותיהם.  כל התרומות נועדו לשיפור איכות חיי המשפחות בתקופה הקשה הזו, לטובת תמיכה כלכלית למימון תרופות וציוד רפואי שמחוץ לסל הריאות, לטובת צרכים להקלה בצרכי המחייה והקיום הבסיסי, מימון הסעות לטיפולים, מימון טיפולים רגשיים ועוד".