המועצה הארצית לתכנון ובנייה החליטה לקדם מהלך להרחבת אזור הפיתוח העירוני של באר שבע, שיאפשר הקמת בית חולים נוסף בעיר על שטח של כ-1,400 דונם, וייקרא על שמו של הנשיא התשיעי שמעון פרס ז"ל. מדובר במהלך המקודם בהתאם להחלטת הממשלה מיום 23.9.2014 על תכנית רב שנתית לפיתוח הדרום ובכלל זה הקמת בית חולים ציבורי בבאר שבע, ונועד לתת מענה לעומס הקיים כבר היום על בית החולים "סורוקה" שהינו בית החולים היחיד במטרופולין באר שבע. עפ"י פרוגרמה ראשונית של משרד הבריאות, מספר המיטות הדרוש עד לשנת 2030 עומד על 1,912 מיטות. 



שטח בית החולים החדש שייקרא ע"ש שמעון פרס יהיה בהיקף של כ-400 אלף מ"ר בנוי, והוא יוקם בדרום-מזרח העיר, בסמיכות למערכת תחבורה ציבורית ולכבישים 25 ו-40, ולכן יהיה נגיש גם לאוכלוסייה המתגוררת מדרום וממזרח לעיר באר שבע. המתחם החדש יכלול מרכז רפואי ובו כ-1,900 מיטות ושירותים נלווים כגון: מסחר, מרכזי מחקר, מלונאות, רפואה משלימה ומענה פרא-רפואי. למרכז הרפואי יהיו גם שימושים נלווים ובהם: מסוף תחבורה, מגורי עובדים, מגורי סטודנטים, דיור מוגן, מרכז ספורט ונופש ומרכז קונגרסים. 



במקביל להרחבת אזור הפיתוח העירוני, התכנית מציעה לצמצם בהיקף דומה את שטח הפיתוח של באר שבע בחלקו הצפוני וליעדו ל"אזור נופש מטרופוליני", על מנת לשמר את השטחים הפתוחים הערכיים שבו, תוך איזון בין תוספת הפיתוח לשמירת השטח הפתוח. 



מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר, אמרה כי "כחלק מראייה כוללת, מינהל התכנון רואה בהקמת בית חולים נוסף בבאר שבע צורך חיוני וזאת לנוכח האתגרים של הגידול באוכלוסייה של מדינת ישראל בכלל ומטרופולין באר שבע בפרט. התכנית להקמת בית חולים נוסף הינו פועל יוצא של תכנון אסטרטגי ארוך טווח שמוביל מינהל התכנון. בית החולים החדש ייתן מענה לאוכלוסייה מגוונת ויעניק שירותי רפואה ברמה גבוהה לרווחת כלל תושבי מטרופולין באר שבע ומדינת ישראל".



יו"ר המועצה הארצית וראש מטה הדיור, זאב בילסקי, אמר כי "בניית בית חולים חדש בדרום הוא מהלך צודק וצעד חיוני לצמצום הפערים בין המרכז לפריפריה. מלבד החשיבות הרבה בשיפור שירותי הרפואה עבור תושבי הדרום מדובר בהזדמנות גדולה למטרופולין באר שבע ליצור תשתית כלכלית שתשלב תעסוקה, מחקר וחדשנות עבור תושבי הנגב והסביבה כולה".