15 ילדים מונשמים, שטופלו בבית החולים אלי"ן לשיקום ילדים ונוער, הצליחו להשתלב בתוך שנתיים במערכות החינוך "הרגילות". בית חולים אלי"ן, היחיד בישראל המתמחה בשיקום ילדים ונוער, זכה באות סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בגין פעילותו ארוכת השנים לשילוב ילדים מונשמים בחזרה בקהילה. 
 
בבית החולים קיימת מערכת חינוך ייחודית, הכוללת מעון יום שיקומי ובית ספר ייעודי עבור כ־70 ילדים עם הנשמה כרונית מלאה או חלקית, שיכולים לגור בבתיהם ולא להישאר מאושפזים בבתי חולים. באלי"ן הדגישו כי היעד הוא לא רק לשחרר את הילדים לבתיהם או להנגיש עבורם מערכת חינוכית, אלא גם לפעול לשילובם במערכת החינוך הכללית ולנתק את החיבור של ילד מונשם ממערכת רפואית צמודה. 
 
"ככל שהילדים ממשיכים להיות יציבים בריאותית ויכולותיהם החברתיות מתפתחות, חשוב לנו שהם יחוו ילדות רגילה, ככל שניתן כמובן במצבם", הסבירה מנכ"לית בית החולים ד"ר מורית בארי. "על כן, אנחנו פועלים לאורך כל השנים לסגל להם יכולות חברתיות, הרגלים לימודיים וכלים נוספים, על מנת שיוכלו להשתלב עם ילדים אחרים בני גילם במוסדות הלימוד 'הנורמטיביים'".
 

לדבריה, "לא היינו יכולים לעשות זאת ללא עזרת מערכות הבריאות בקהילה, הרווחה והחינוך, ודרך רשת קשרים שיצר בית החולים עם רשויות מקומיות, עם הביטוח הלאומי ועוד, כדי לאפשר שחרור זריז וקליטה בקהילה".