בנים, מוסלמים וחרדים הם הנפגעים ביותר בכף היד - כך עולה ממחקר מקיף שנערך על ידי האיגוד לכירורגיה של היד בישראל, שממצאיו מתפרסמים היום לראשונה. 

במחקר נבדקו כ־53 אלף ישראלים, מתוך 153 אלף נפגעי טראומה, ורואיינו כ־800 אנשים שטופלו בחדר המיון בבית חולים הדסה. מהנתונים עולה כי 41% מהפגיעות היו בילדים מתחת גיל 16 (22,111 בשנה) וכ־18.7% מתחת גיל 10 (10,916 בשנה).

עוד עולה, שהיו יותר נפגעים בנים (בכל הגילאים), מוסלמים (מעל לגיל 10) וגם חרדים (מתחת לגיל 10), ביחס לשיעור שלהם באוכלוסייה הכללית. גם בסוגי הפגיעות ניתן לראות כי בנים נפגעים יותר מבנות, באצבעות או בשורש כף היד.

מהראיונות שנערכו, עלה שרבים מהילדים החרדים מתחת לגיל 10 נפגעו כתוצאה מטריקת דלת, בעוד שדתיים, חילונים ומסורתיים נפגעו יותר מנפילות.

סיבות נוספות ושכיחות לפגיעות בידיים אצל ילדים מתחת לגיל 10 הן נשיכות על ידי בעלי חיים וכוויות. 767 ילדים הגיעו לטיפול בסניפי "בטרם" בעקבות נשיכה או עקיצה של בעלי חיים, בהם 152 מקרים של נשיכות כלב, 453 בשל עקיצות דבורים, 105 בשל חתולים (105 מקרים), ואף עכברים וסוסים ומקרה אחד של ילד הננשך על ידי קוף.

ד"ר שי לוריא, יו"ר איגוד הישראלי לכירורגיה של היד, ציין: "הנפגעים המאושפזים מהווים רק מיעוט קטן של כלל הפגיעות, אשר מרביתן מטופלות מחוץ לבית חולים. סוג פציעות זה הוא שכיח מאוד, אבל לא מוכרח להישאר כך. חינוך ומודעות בגנים, בבתי הספר ובבית - יכולים למנוע פגיעות רבות בילדים".