מספר הנדבקים בווירוס הקורונה זינק באופן דרמטי במהלך היממה האחרונה. מספר הנדבקים במחלה הקלטנית עומד כעת על 14,380 חולים, כך מסרו הלילה (ראשון) גורמים בממשל הסיני. 

לצד העלייה במספר הנדבקים בנגיף, חלה זינוק מדאיג במספר קורבנות המחלה ל-304, כאשר מוקדם יותר היום דווח כי מספר ההרוגים מהווירוס עומד על 294 קורבנות סך הכל. 

בתוך כך, משרד הבריאות הפיליפיני דיווח על מקרה מוות ראשון מהמחלה במדינה, של גבר סיני כבן 44. הגבר פיתח דלקת ריאות חריפה לאחר שאושפז בבית החולים. בנוסף, דיווחו גורמים רשמיים במדינה כי אותרו עוד שני חולים נוספים במחלה. מקרה המוות המדובר הוא המקרה הראשון של מוות מהנגיף הקטלני מחוץ לגבולות סין. 

במחוז הוביי שבסין מתו אמש 45 בני אדם. כמו כן, גורמים בממשלה הסינית אישרו כי אותרו 2,590 אנשים שנדבקו במחלה. הזינוק במספרי החולים מאז אמש עומד על כ-2,500 חולים חדשים מאז אתמול, תוך פחות מ-24 שעות. 

הבהלה העולמית מפני הנגיף הקטלני הגיעה גם לישראל, ומשרד הבריאות החל בהערכות לקראת הגעת המחלה ארצה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע מוקדם יותר הערב כי מחר יתכנס "דיון רב-משתתפים הכולל שרי ממשלה, מנכ״לי משרדים וכל גורמי המטה הרלוונטיים לדיון היערכות לאומית והתמודדות עם נגיף הקורונה". 

דיון משרד הבריאות בווירוס הקורונה (צילום: דוברות משרד הבריאות)
דיון משרד הבריאות בווירוס הקורונה (צילום: דוברות משרד הבריאות)

בהודעה נמסר עוד: "זהו דיון המשך לדיון שהתקיים בתחילת השבוע שעבר, ולעדכונים השוטפים בנושא שמקבל ראש הממשלה ואנשי משרדו. מדינת ישראל כבר נקטה בצעדי מניעה והייתה מהמדינות הראשונות בעולם שהחליטו להגביל את הטיסות והכניסות היבשתיות לבאים מסין"."אנחנו לא לוקחים סיכונים מיותרים. הנגיף נמצא כבר בחמש יבשות וביותר מ-25 מדינות", אמר ראש הממשלה, "אנו ערים לכך שלא ניתן למנוע לחלוטין את כניסת הנגיף, ולכן נערכים מראש להתמודדות עם הנגיף לאחר כניסתו הראשונה לישראל״. 

בין הגורמים שישתתפו בדיון: שרי הבריאות, אוצר, חוץ, משפטים, פנים ותחבורה ומנכ"לי משרדיהם, ראש המל"ל, מנהל המכון הביולוגי, ראש שירותי בריאות הציבור וראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, מנהל רשות האוכלוסין, מנכ"ל רשות התעופה האזרחית, מנכ״ל מד״א, חשכ"ל, פיקוד העורף וקצין רפואה ראשי בצה"ל.

בתוך כך, בהמשך להודעתו מאתמול, החליט שר הפנים, אריה דרעי, בהמלצת שר הבריאות יעקב ליצמן, למנוע כניסה לישראל של אנשים ששהו בסין בשבועיים האחרונים ושאינם אזרחי או תושבי ישראל- גם במעברים האוויריים. לפיכך, כניסתם תימנע דרך מעברי הגבול האוויריים, היבשתיים והימיים. רשות האוכלוסין וההגירה תיתן דעתה למציאת פתרונות מתאימים למצבים מיוחדים. בנוסף, הנחה דרעי את מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה, פרופ׳ שלמה מור יוסף, להיות בקשר רציף עם מנכ״ל משרד הבריאות כדי למצוא פתרונות מתאימים בהתאם להמלצות המתעדכנות בנושא.

עלייה מדאיגה במניין קורבנות הנגיף הקטלני (צילום: רויטרס)
עלייה מדאיגה במניין קורבנות הנגיף הקטלני (צילום: רויטרס)