בהלת נגיף הקורונה בישראל נמשכת: שר הפנים, אריה דרעי, הודיע הערב (שני) כי כניסת זרים ללא אזרחות ישראלית למדינה, לאחר שהות במספר מדינות באסיה, תמנע. ההוראה תקפה לגבי מי ששהה בתאילנד, מקאו, סינגפור והונג קונג בשבועיים האחרונים. על הצו החדש חתם מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, והוא צפוי להכנס לתוקפו במהלך השבוע.

הודעה זו מצטרפת להגבלה שהוטלה על כניסת אזרחים זרים מסין, עליה הוחלט כבר בתחילת החודש, כשמשרד הבריאות, בהוראת שר הבריאות יעקב ליצמן, החליט להורות לשר דרעי למנוע כניסה לישראל של אנשים ששהו במדינה ושאינם אזרחי או תושבי ישראל. כניסתם של אזרחים אלו נמנעה דרך מעברי הגבול היבשתיים והימיים. כמו כן, צוין שהכניסה תמנע רק לזרים שיש בידם כרטיסי טיסה תקפים לטיסות שאמורות לעזוב את ישראל עד 6 שעות ממועד כניסתן לארץ, וזאת עד להחלטה אחרת. 

שר הפנים דרעי, הנחה בתגובה את מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה, פרופ׳ שלמה מור יוסף, להיות בקשר רציף עם מנכ״ל משרד הבריאות כדי למצוא פתרונות מתאימים בהתאם להמלצות המתעדכנות בנושא.

הרחבת הצו החדשה הנוגעת ליעדים נוספים במזרח, מגיעה יממה בלבד לאחר הודעה נוספת שפרסם משרד הבריאות, זאת לאחר הערכת מצב שהתקיימה בראשות השר ליצמן לצד צוות מומחים, בנושא הנגיף הקטלני. בדיון הוחלט כי מעתה בידוד הבית יחול גם על השבים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו, אותן מדינות אליהן הוגבלה עתה הכניסה.

"מי ששב ממדינות אלה החל מהיום, יהיה בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד החזרה - לא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה באותם מקומות (תקופת הדגירה)", נכתב בהודעה. 

עוד נמסר בהודעה כי "במקרה של אחד או יותר מהתסמינים הבאים: הופעת חום, שיעול או קוצר נשימה, יש לפנות לרופא המטפל בקופת החולים או בחדר המיון, וליידע מראש טלפונית את המרפאה או חדר המיון על הגעת חולה. גם במצב רפואי אחר הדורש טיפול, יש ליידע מראש טלפונית את הגורם המטפל, על הגעת המטופל. בכל מקרה לכסות את הפה והאף במסיכה כירורגית או בבד זמין אחר, ולהימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית. הנחייה זאת ניתנת בשל התפשטות המחלה הנגרמת על ידי נגיף הקורונה במדינות נוספות מעבר לסין וכדי למנוע ככל שניתן התפשטותה בישראל".