משרד החוץ פרסםה הערב (שני) אזהרת מסע לצפון איטליה, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה במדינה, בה דווח על שבעה קורבנות מהווירוס ומעל 130 מקרים של הדבקות.

בהודעה הרשמית שנמסרה מהמשרד, נכתב כי "עקב התפשטות נגיף הקורונה במספר מחוזות בצפון איטליה ובהמשך להחלטת ממשלת איטליה על התנהגות מונעת, ממליצים לכל מי שמתכנן נסיעה לצפון איטליה לשקול את נחיצותה בעת הנוכחית, ולהתעדכן באשר להנחיות הרשויות באיטליה (הן הממשלתיות והן המחוזיות) ביחס להתנהגות מונעת".

"נכון להיום" נכתב בהודעה "שבעת המחוזות באיטליה שהוכרזו כבעייתיים ברמות שונות של סיכון, הנם (בינתיים) רק בצפון המדינה: לומברדיה, ונטו, אמיליה-רומניה, פיאמונטה, פריולי-ונציה-ג'וליה, טרנטינו-אלטו-אדיג'ה, ליגוריה".

מוקדם יותר, ערך משרד הבריאות מסיבת עיתונאים בנוגע להיערכות לקראת הנגיף. מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, אמר בפתח דבריו כי "נמשכת הסבירות הגבוהה לתחלואה מנגיף הקורונה בארץ" אמר  בפתח מסיבת העיתונאים, והוסיף כי "אני רואים באיטליה התפרצות משמעותית של הקורונה, ומאוד מודאגים ממה שקורה באיראן, כי הדברים האלה חוצים גבולות ולאומים. זה עלול להגיע אלינו בדרכים צדדיות ומדינות שלישיות".

"אנחנו ערוכים להרבה מאוד תרחישים, ובאיזשהו שלב נעביר יותר מידע לקהילה" הבהיר המנכ"ל וציין כי "זו תחלואה שהרבה אנשים יכולים לעבור אותה בצורה קלה בבית. החלטנו להוציא אזהרת מסע לאיטליה ונשקול אם מי שחוזר משם יצטרך לעבור בידוד".

"מי שחוזר מאיטליה ומגלה תסמינים שיפנה מיד למגן דוד אדום" המשיך בר סימן טוב ואמר כי "הפוטנציאל להידבקות בקורונה בישראל עלה, אך יש לנו בדיקות מעבדה שמזהה את הנגיף. בנוסף הוא הרגיע כי "150 האנשים שהיו במגע עם הדרום קוריאנים שביקרו בארץ אינם נושאים בינתיים את נגיף הקורונה".

ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, אמרה כי "האסטרטגיה של הבידוד תמשיך ללוות אותנו, כי זו הדרך למניעת התפשטות. אסטרטגיית הבידוד היא העיקרית לשליטה במחלה".

מסיבת העיתונאים. צילום: אבשלום ששוני
מסיבת העיתונאים. צילום: אבשלום ששוני

פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד, הוסיפה כי "אנו נערכים לטיפול. יהיו כנראה מרפאות ייעודיות לקורונה בקהילה".

בינתיים בהתמודדות עם המגיפה בישראל, דווח על עובד פלסטיני, תושב דהרייה בן ה-48, שהושם בבידוד לאחר שבא במגע עם קבוצת התיירים הקוריאנים ששהו בישראל, כשהיו במלון ליאונרדו בבאר שבע. והיום נמסר כי הוא לא נפגע מנגיף הקורונה, כך אישר הרופא המטפל שלו בשיחה ל"מעריב", והדגיש כי הבדיקה שלו התבררה כשלילית. משרד הבריאות ברשות הפלסטינית הדגיש בהודעה, כי אף אחד מאלה שבאו במגע עם התיירים מדרום קוריאה לא נפגע מקורונה.

ממלון ליאונרדו נגב נמסר: "אנו פועלים עפ"י הנחיות משרד הבריאות. יש לציין כי אף אחד מהעובדים אינו חש שלא בטוב והמלון ממשיך להתנהל כרגיל". עם זה, בשל הזהירות הוא יישאר בבידוד בביתו עד יום חמישי.