משרד הבריאות הודיע הערב (שישי) על מקרה שביעי של חולה קורונה בישראל, כאשר תושב הצפון אובחן כנשא של הנגיף, לאחר ששב מאיטליה. זמן קצר לפני כן, אובחן הווירוס אצל תושב נוסף מאזור הצפון, גם הוא שב במהלך השבוע האחרון מהמדינה האירופית, בה חלה התפשטות מסיבית של המגיפה בשבועות האחרונים.

בנוסף, משרד הבריאות פרסם רשימה של המקומות בהם היה חולה הקורונה השישי שאובחן בישראל, מאז שחזר לארץ מאיטליה ונמצא כנשא של הנגיף. על פי ההודעה הוא ביקר ביום שבת ה-22 לפברואר בסניף ארומה ישראל בתחנת דלק פז על כביש החוף, וב"בית הפנקייק", שם היה בשעה 06:30 למשך 30 דקות. בהמשך יום שבת הוא שהה בחנות מוצרי חשמל בשייח דנון וחנות נעליים- מחסני זול פוסט בקרית אתא, בין השעות 11 ל-1 בצהריים. ביום ראשון, ה-23 לפברואר, היה ב" חומוס פרלמנט", ובתחנת פז בנהריה בין השעות 11 וחצי ל-12.

מוקדם יותר, דווח כי שמעון דהאן, שהיה אחד הנדבקים בווירוס בעת ששהה על אוניית ה"דאימונד פרינסס", אובחן בשנית כחולה לאחר שאושפז ונשלח לאשפוז בבידוד בבית החולים שיבא בתל השומר, זאת לאחר שאושפז בבית חולים סמוך לטוקיו, בירת יפן, ושוחרר לשוב לארץ.

משרד הבריאות אישר כי ישנם שישה בני אדם שאובחנו כחולים בנגיף הקורונה בישראל, שלושה מהם שבו מיפן לאחר שהיו על אוניית ה"דאימונד פרינסס", שניים חזרו מאיטליה ואחד שבא במגע אישי קרוב לאחד החולים, והגיע לבידוד בבית החולים שיבא.

דהאן הוא אחד משלושת האזרחים הישראליים שנדבקו בקורונה על ספינת הפאר שהייתה נצורה במשך חודש מול חופי יפן, והוא עבר טיפולים בבית חולים צבאי במדינה, סמוך לבירה טוקיו.

כזכור, במהלך השבוע דווח כי רחל ביטון, אחת הנוסעות הישראליות ששהו על "ספינת הקורונה", וחלו בנגיף הקטלני, שבה לישראל לאחר שאושר כי היא החלימה מהמחלה. ביטון, בדומה לדהן, אושפזה גם היא בבית החולים בטוקיו לאחר שגילתה את תסמיני הווירוס.