משבר בענף התעופה? חברת אל על הודיעה היום (שלישי) כי שכר העובדים הבכירים בחברה יקוצץ ב-20% בשל משבר נגיף הקורונה, שהביא להפסקת הטיסות למספר יעדים במזרח הרחוק וכן לכמה יעדים באירופה, זאת לצד דיווחים כי החברה צפויה לפטר כאלף עובדים. כמו כן, החברה הודיעה על ביטול קורסי הכשרה ל-100 דיילים ו-60 טייסים.

ההודעה על קיצוצים בחברה מגיעים לאחר ההודעות האחרונות על החלת הקלות נוספות במדיניות המסחרית למחזיקי כרטיסי טיסה לתאילנד ויפן, כאשר החברה הודיעה כי תאפשר למחזיקי כרטיסי טיסה ליעדים המדוברים לשנות את הכרטיס ברשותם עד ל-30 באפריל למועד יציאה חדש, לרבות החלפת יעד עד ה-31 ביולי, ללא תשלום דמי שינוי או טיפול (בכפוף להפרשי התעריף בכרטיסי הטיסה ככל שיהיו).

נגיף הקורונה: ישראלים עוטים מסכות בנתב
נגיף הקורונה: ישראלים עוטים מסכות בנתב

בהודעת החברה צוין כי "החלטות והמלצות משרד הבריאות, אזהרות המסע של משרד החוץ ואיסור כניסה לזרים ממדינות מסוימות שפרסם משרד הפנים, השפיעו על הביקושים לנסיעות לחו"ל. לכך התווספה בשבוע שעבר קריאת משרד הבריאות לשקול נחיצות נסיעות לחו"ל בכלל".

נדמה כי הערכות המומחים בענף לא היו מופרזות וכי טענות מצד גורמים מעורים בענף התיירות, שהעריכו כי "התיירות והתעופה עלולים לספוג הפסדים כבדים מאוד בשל הקורונה. זה לא רק בארץ, אלא בעולם. יש כאן רעידת אדמה", מתחילים להתממש עבור החברות הישראליות. עם זאת, בתי מלון בארץ עשויים להרוויח יותר תיירים ישראלים, שיעדיפו להישאר בישראל ולא לטוס לעולם הגדול.