תלמיד כיתה ט' מבית הספר התיכון "ברנר" בגבעת ברנר, שנמסר היום (רביעי) כי הוא נדבק בנגיף הקורונה, שהה בדרבי התל אביבי שהתרחש בשבוע שעבר. משרד הבריאות הודיע בעקבות הפרסום כי כל מי ששהה באותו משחק בשער שמונה או שבע, גוש 425, בין השורות 43 ל-49 בכל השורות, הכסאות 169 עד 179, צריך להיכנס לבידוד ל-14 ימים, עד לתאריך ה-8.3.

המרכז הרפואי "ברזילי" מסר כי הוא "נערך בצורה המיטבית לטפל בנשאי נגיף הוירוס קורונה, בתיאום עם ההנחיות המקצועיות של המומחים במשרד הבריאות ובית החולים. כפועל יוצא מההיערכות נתבקשנו על ידי משרד הבריאות לאשפז נער בן 15 שהוירוס התגלה בגופו ואשר מצבו הקליני הינו קל ביותר".

בהמשך ההודעה נמסר כי "הנער יאושפז לכשיגיע בחדר בידוד תקני, תוך בידודו המוחלט והגנה מלאה על צוות העובדים ותוך ניצול ציוד טכנולוגי המאפשר טיפול ללא מגע עם החולה ככל שניתן. האשפוז יהיה במחלקה שרוקנה לחלוטין מחולים ובודדה ובמקביל אנו מכשירים מקום ייעודי אחר שמבודד וממוגן לשעת חירום בשעת הצורך".

ממכבי תל אביב נמסר כי "לאחר שמשרד הבריאות פרסם את ההודעה בנוגע לחולה שנכח בדרבי ב-24.2 החל המועדון בבירור הנושא והשלכותיו אל מול משרד הבריאות, מנהלת הליגות וחברת היכלי הספורט. ברגע שהתמונה תתבהר ויהיה ברשותינו מידע נוסף - נעדכן".

דיווח: משרד הבריאות יבקש לאסור התכנסויות של מעל ל-2,500 איש

במשרד הבריאות יקיימו היום מסיבת עיתונאים בנושא נגיף הקורונה, כאשר במסגרת זו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן ימסרו הצהרות לתקשורת בפתחה. לאחר מכן, מנכ״ל המשרד משה בר סימן טוב והצוות המקצועי של משרד הבריאות יענו על שאלות. 

לפי דיווח בחדשות 12, משרד הבריאות יבקש אישור של ראש הממשלה לאסור התכנסויות של מעל 2,500 איש. ההחלטה הסופית בנושא תתקבל ככל הנראה במהלך דיון החירום שיתקיים היום במערכת הבריאות. 

יותר מ-1,000 תלמידים ייכנסו לבידוד

כזכור, משרד הבריאות החליט מוקדם יותר, בצעד חסר תקדים, להורות למעל ל-1,000 תלמידי בית הספר בגבעת ברנר, בו לומד תלמיד כיתה ט' שנדבק בנגיף, ייכנסו לבידוד. 

בהודעה שנשלחה להורי התלמידים נכתב: "בהתאם להנחיות חדשות של  משרד הבריאות כל תלמידי תיכון מקיף ברנר יכנסו לבידוד עד לתאריך ה-12.3 בשל הדבקות אחד התלמידים במחלת הקורונה. הלימודים בשאר מוסדות החינוך במועצות פועלים כסדרם.

כאמור, הלימודים בבית הספר התיכון בקיבוץ בוטלו, בעקבות הדבקותו של התלמיד, שככל הנראה נדבק מאביו ששב מאיטליה ואובחן כנשא של הווירוס.  לפי הנחיות משרד הבריאות, כל מי שבא במגע עם התלמיד בבית הבפר או בהסעות צריך להיכנס לבידוד.

מנהל בית הספר, איציק חולדאי, התראיין לקרן נויבך בתכניתה "סדר יום" בכאן 11 והרגיע כי "מצבו של התלמיד שנדבק בנגיף טוב, הוא מרגיש טוב וזה הכי חשוב". עוד אמר כי "כולם מודאגים אבל אני שמח שלוקחים את הדברים החשובים. צריך לזכור שבגיל הזה של התלמידים, הסיכון במחלה הזאת הוא לא גדול. זה אתגר גדול לקחת ילד שצריך להתבודד ולתת לו תחושה שאנחנו איתו. פחות חשוב ההוראה מרחוק, יותר חשוב תחושת הביטחון והדאגה".